Extranet

EXTRANET

Den moderne samarbejdsportal

 

Hører I også til blandt virksomheder med stor ekstern kontakt?

 

I så fald kan et extranet være løsningen, der frigiver tid og resourcer fra tilbagevendende forespørgsler fra kunder og samarbejdspartnere.

 

Extranetet er i dag bygget på tanken om portaler, hvor en given ekstern interessent har adgang til al den viden og dokumentation, som I mener vedkommende skal have. Læs mere om fordelene ved henholdsvis kundeportaler og partnerportaler nedenfor.

 

KUNDEPRORTAL

SELVBETJENING UDEN TAB AF DATA

 

I har helt sikkert travlt. Det samme har jeres kunder. Har I overblik over hvor meget tid I reelt bruger på at servicere jeres kunder – vel og mærke med opgaver og forespørgsler, som de med en digital kundeportal selv kunne have fået overblikket over eller fundet svaret på?

 

Selvom I har en ide, ved vi, at mange virksomheder bliver overraskede over hvor meget tid de får frigivet ved at implementere en kundeportal og derved give kunderne let adgang til al data mellem kunden og dem selv som leverandør.

 

Meget tid kan spares for både kunde og leverandør ved at formalisere og digitalisere samarbejdet. Det kan være, at kunden skal kunne se og administrere hele sin portefølje, spørge om debitorers kreditværdighed, følge leverancen, gemme dokumenter og til enhver tid hente væsentlige data og statusrapporter.

 

Præcis hvad jeres kundeportal skal give adgang til, er et dybere forretningsspørgsmål. Uanset hvad handler det i virkeligheden om, at I skal gøre data tilgængelig for den enkelte kunde – men bevare ejerskab af dokumentationen.

 

Har I i dag en meget nær kontakt med jeres kunder, kan kundeportaler lyde som et stort spring der går på kompromis med den personlige kontakt. Men sandheden er, at kundeportaler både er til glæde for jer som leverandør og for kunden i den anden ende, som pludseligt har adgang til viden og indsigt når som helst og hvor som helst – også selvom deres sædvanlige kontakt hos jer holder fri. For sandheden er, at selv den mest dedikerede medarbejder holder fri en gang i mellem – det gør den gode kundeportal aldrig!

 

PARTNERPORTAL

FÆLLES ADGANG OG OVERBLIK

 

Partnerportaler kommer i alle former og størrelser. Det kan være den store forkromede partnerhjemmeside med mulighed for at bestille produkter og marketingmateriale. Der hvor man også kan finde information om kampagner, priser, lanceringer, leveringstider, og samtidig kan læse de seneste nyheder og teste sig selv i sin viden inden man downloader sikkerhedsrapporter og segmenteret indhold, som kun er målrettet udvalgte partnere… blot for at nævne et par eksempler.

 

Det kan også være en langt mindre version. Det afhænger helt af jeres behov. Uanset form og størrelse, har en partnerportal stort set altid samme formål; at dele dokumenter og information med eksterne interessenter på en sikker måde.

 

Vi hjælper jer selvfølgelig med logikken og med at definere hvad jeres partnerportal skal understøtte, for at give jer størst mulig forretningsmæssig værdi.