BESTSELLER
Tog springet til exchange online
I 2016 stod Bestseller over for en større investering i selskabets eksisterende On-premises miljø på server siden. Det betød overvejelser om fremtiden og bød på en oplagt mulighed for at rykke i skyen. ”Vi lavede en business case på skiftet, som viste sig at være en økonomisk rigtig god ide,” udtaler Pernille Wissendorf Schrøder, IT People & Collaboration Solution Manager hos Bestseller. Beslutningen var derfor truffet: Bestseller ville rykke i skyen, og i første omgang skulle de have flyttet alle mailboxes fra Exchange On-Premises til Exchange Online.
Projektets fokusområder
Bestseller indledte samarbejdet med Delegate, da de manglede en sparingspartner med og dyb viden om cloudteknologien. ”I forbindelse med en så stor migreringsopgave har det været rart, at vi kunne læne os op af Delegate til at løse de udfordringer, der naturligt opstår i forbindelse med migreringen,” udtaler Pernille Wissendorf Schrøder.
”Delegate hjalp os godt fra start, og sikrede sig, at vi selv blev klædt på til at drive den nye platform videre”, udtaler Pernille Wissendorf Schrøder, og uddyber: ”Sammen med Delegate har vi haft en god proces, hvor der har været fokus på at flytte brugere indenfor brands og lande på samme tidspunkt. På den måde har det påvirket brugerne mindst muligt. Der har i det hele taget været fokus på at optimere migreringen, så hele BESTSELLER kom over på Office 365 så hurtigt som muligt. Især processen omkring hvilke brugere der skulle tages med i hver migreringsfase har været udført professionelt, uden at det har påvirket brugernes evne til at arbejde sammen med kollegaer i sine teams.”
Processen set fra BESTSELLER
Bestseller indledte samarbejdet med Delegate, da de manglede en sparingspartner med og dyb viden om cloudteknologien. ”I forbindelse med en så stor migreringsopgave har det været rart, at vi kunne læne os op af Delegate til at løse de udfordringer, der naturligt opstår i forbindelse med migreringen,” udtaler Pernille Wissendorf Schrøder.
”Delegate hjalp os godt fra start, og sikrede sig, at vi selv blev klædt på til at drive den nye platform videre”, udtaler Pernille Wissendorf Schrøder, og uddyber: ”Sammen med Delegate har vi haft en god proces, hvor der har været fokus på at flytte brugere indenfor brands og lande på samme tidspunkt. På den måde har det påvirket brugerne mindst muligt. Der har i det hele taget været fokus på at optimere migreringen, så hele BESTSELLER kom over på Office 365 så hurtigt som muligt. Især processen omkring hvilke brugere der skulle tages med i hver migreringsfase har været udført professionelt, uden at det har påvirket brugernes evne til at arbejde sammen med kollegaer i sine teams.”
En rejse der fortsætter med forandringsledelse i fokus
Bestseller har ikke et øjeblik fortrudt beslutningen om at migrere til Office 365, frem for at blive på deres on-premises platform. Men de anerkender også, at det er en rejse, som er langt fra sin ende.
Pernille Wissendorf Schrøder udtaler: ”Der er ikke nogen tvivl om, at vi har fået en række nye spændende redskaber med implementeringen af Office 365 platformen, som flere af vores kolleger i forretningen gør brug af. Men vi kan blive bedre til at høste frugterne.”
At høste frugterne og opnå optimal udnyttelse af mulighederne i Office 365 er Bestsellers nye fokus. ”Hvor vi står lige nu, må vi sande, at vi har undervurderet forandringsledelsesopgaven i forbindelse med at rulle et så omfattende og på mange måder nyt system ud,” udtaler Pernille Wissendorf Schrøder og fortsætter: ”Vi går derfor nu i gang med et projekt, hvor vi går mere strategisk til værks og fokuserer på, hvordan vi med Office 365 kan skabe endnu mere forretningsværdi for Bestseller.”
