EET GROUP
EET er gået i gang med en ambitiøs vækststrategi for at øge rentabiliteten og vokse med mere end 50 procent i løbet af de næste tre år. For at opnå dette vil virksomheden udnytte øget digitalisering, operationel skalerbarhed og forbedret kundeorientering.
“Vores beslutning om at implementere Microsoft Dynamics 365 på tværs af hele organisationen udspringer af en kundeorienteret strategi om at levere uovertruffen bekvemmelighed og ekspertise,” siger Søren Drewsen, CEO for EET Group.
I mange år har EET erobret markedsandele på et fragmenteret og voksende marked, der er drevet af sekulære tendenser. Virksomheden står dog over for den udfordring at forenkle komplekse strukturer, der er skabt af adskillige opkøb og ekspansion til 24 markeder på tværs af seks forskellige forretningsområder. Derudover opererede EET tidligere med ti forskellige kundesystemer baseret på en Best-of-Breed-strategi, hvilket resulterede i ineffektivitet og kompleksitet i kundeinteraktioner og datahåndtering, hvilket gav en ineffektiv og kompleks kunderejse.
Den aktuelle udfordring for EET er at centralisere og optimere deres systemer og processer for at sikre en ensartet og personlig kundeoplevelse. Virksomheden har brug for en skalerbar løsning, der kan integrere forskellige funktioner, såsom salg, service, produktstyring, marketing og logistik, samtidig med at medarbejderne får de nødvendige oplysninger til at levere værdi til kunderne. Denne transformation er afgørende for at understøtte EET’s vækstambitioner og skabe en mere effektiv og sammenhængende organisation.
Ved at bruge de avancerede funktioner i Dynamics 365, Fabric og Azure vil EET kunne centrere driften omkring kunden og give hver medarbejder alle de nødvendige oplysninger, der skal til for at give en værdiskabende kundeoplevelse uden sidestykke, uanset om man arbejder med salg, service, produktstyring, marketing eller logistik.
Forenkling af det komplekse
EET taler ikke bare om vækst; det er en del af virksomhedens DNA. Men et betydeligt antal opkøb og ekspansion til 24 markeder på tværs af seks forskellige forretningsområder skaber et behov for at forenkle det komplekse. Det er en af grundene til, at EET har valgt Microsoft Dynamics 365.
Chief Digital Officer hos EET Group, Dennis Funch Jensen, siger: “Den skalerbare karakter af Microsoft Dynamics 365 giver muligheder for vækst, mens platformen hjælper os med at bygge bro mellem beslutningstagere og frontlinjen. Det sikrer, at interessenter på tværs af organisationen forbliver tæt forbundet med både kundesucceser og udfordringer.”
Fra 10 til 1 system for at skabe relevans og personalisering
EET er gået fra at have ti kundesystemer til kun ét. Det styrker forbindelsen mellem producenter, installatører og forhandlere, fordi der nu er en ensartet proces for arbejdet med leads og kunder på tværs af 24 markeder med øget SLA-opfølgning i hele værdikæden. Kunderne vil også få en mere problemfri oplevelse af at samarbejde med EET på grund af implementeringen af Dynamics 365.
“Vi kan nu forbedre relevansen for vores kunder ved at levere skræddersyede tjenester, som vi ved er afgørende for dem. De vil opleve hurtigere svar, og vi vil være bedre i stand til at forstå deres behov, fordi vi har adgang til og overblik over adfærds- og transaktionsdata på et nyt niveau,” siger Dennis Funch Jensen.
De tidligere ti kundesystemer var baseret på en Best-of-Breed-strategi. Men i betragtning af Microsofts betydelige investeringer i Dynamics 365 er strategien skiftet til Best-of-Suite.
“Best-of-Suite er blevet tilgængelig gennem Microsofts store investering i Dynamics 365 i løbet af de sidste fem år. Den nye 365-platform muliggør en høj grad af konfiguration for den enkelte virksomhed samt nye automatiseringsmuligheder, og derfor er vi med på vognen,” siger Søren Drewsen, som forventer, at det nye system vil skabe både effektivitetsgevinster og øget omsætning fra nye kunder samt reduceret sagsbehandlingstid.
Når Copilot for Dynamics 365 aktiveres på tværs af platformen, vil det åbne helt nye muligheder, mener både Søren Drewsen og Dennis Funch Jensen.
“AI vil være en game-changer. Copilot vil give helt nye effektivitetsgevinster – både med hensyn til mødeforberedelse og -opfølgning samt salgsinitiativer og udvikling og samarbejde omkring løsningsforslag. På samme måde planlægger vi at indarbejde Azure OpenAI som et centralt værktøj for hele organisationen, og vi har identificeret to kommende projekter inden for salg og service, som omfatter AI-assisterede kundesvar på pris, tilgængelighed, ETA og ordreforespørgsler samt aktivering af OCR- og RPA-teknologier til udtræk og formatering af data fra leverandørers produktdata og tilbud,” siger Dennis Funch Jensen.
“Vi er overbeviste om, at vores nye strategi vil hjælpe med både at opbygge og styrke kunderelationer og samtidig styrke vores position i branchen og sikre, at vi er klar til fremtiden. Samtidig fastholder vi et stærkt fokus på sikkerhed og compliance, så EET kan håndtere kundeinteraktioner effektivt og sikkert gennem hele kunderejsen,” afslutter Søren Drewsen.
– Dennis Funch Jensen, Chief Digital Officer, EET Group
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, vil du få besked, når vi afholder events, få inspiration fra cases og meget mere.