J. Lauritzens afdeling for Performance Management har hidtil modtaget data fra skibene per mail én gang i døgnet. Herefter skulle data bearbejdes før den kunne benyttes.
Resultatet var, at den indkomne data hovedsageligt blev brugt til at lave statistiske månedsrapporter over skibenes performance. Data var derfor ofte forældet, inden den kom frem til forretningen.
Delegate har leveret en IoT-løsning, som kombinerer cloud og Business Intelligence via satellitforbindelse, og dette er blevet understøttet af Cloud-rådgivning. Den nye løsning giver en tættere binding mellem skibenes bevægelser og forretningens mulighed for at handle.
Løsningen består overordnet af to elementer: En installer og en integration af en række Microsoft IoT services, som resulterer i, at J. Lauritzens administration hele tiden modtager opdateret information om skibenes placering og performance.
Installeren er lavet, så J. Lauritzens egne teknikere nemt kan installere Windows Servicen på skibene. Det effektiviserer processen med at få løsningen op at køre betydeligt, fordi installeringen kan ske, mens skibene er i rute.
Integrationen består af flere forskellige Microsoft Services, der behandler den data, som Performance Management afdelingen modtager via Azure Event Hubs.
Performance Management afdelingen kan herefter trække data ned til behandling i en specialiseret udgave af PowerBI. En udgave som er udarbejdet af Performance Management afdelingen med hjælp fra Delegates konsulenter, så den i meget vid udstrækning benytter PowerBIs standardfunktionaliteter.
Skibenes data præsenteres i et interaktivt kort, som både viser skibenes position og rute, samt forskellige marinespecifikke data, som for eksempel vindstyrke, lufttryk, temperatur og nedbør. Dataen på kortet er sorterbar, så den kan tilpasses den individuelle bruger.
Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, vil du få besked, når vi afholder events, få inspiration fra cases og meget mere.