sig hej med en nærværende chatbot
du kan skabe en illusion om en personlig dialog mellem en chatbot og din kunde.
chatbot

vi tænker jeres chatbot ind i kunderejsen

En succesfuld chatbot bygger på illusionen om, at dialogen mellem chatbot og bruger er personaliseret. De bedste chatbots kan ved hjælp af det rette sprogbrug (og emojis) skabe en imødekommende chatbot, der giver brugeren en illusion af en relation. På den måde oplever brugerne en større tilknytning til din virksomhed, og det betyder større og flere køb, samtidig med at I kan bruge jeres tid smartere.

En chatbot er lige dele AI og brugerflade, og kan derfor bygges til at håndtere interne såvel som eksterne processer, og løse lige netop jeres udfordringer. Kundeservice er ofte et godt sted at starte, men Chatbots kan tænkes ind langt tidligere i kunderejsen og være med til at styrke jeres marketing- og salgsindsats. En CRM-chatbot, kan integreres i dine systemer og automatisere nogle af de simple, manuelle og kunderelaterede processer, der ofte tager tid for medarbejderne at udføre i jeres CRM-system.

“Når du overvejer chatbots, er det en god idé at du gør dig nogle overvejelser inden. Det er vigtigt, at fokus er på at løse et reelt problem hos din kunden eller at optimere en process – og ikke på hvad teknologien kan. Ring til mig på telefon 27 51 95 54, så finder vi sammen en løsning til din virksomhed.”
– Jacob Stenderup, Head of Sales & Business Development hos Delegate

chatbots er blevet aktuelle af flere årsager

Vi lever i en veletableret chatkultur, og særligt (men ikke kun) den yngre generation viser i stigende grad en præference for kommunikationsformen. Det afspejler sig i arbejdskulturen og måden hvorpå du skal tænke arbejdsgange og processer.

Samtidig har AI og Machine Learning, som er teknologien bag chatbotten,  nået en kvalitet og et prisleje, der gør chatbots tilgængelige.

Derudover er “always on” blevet en selvfølge. Vi forventer service 24/7, og som virksomhed er I nødt til at optimere arbejdsgangene på begge sider af kundeservice: Eksternt gennem chatbots, der kan bidrage til den gode og hurtige service, og Internt i CRM, så data fra chatbotten håndteres og videregives korrekt.

kom godt fra start med en chatbot

Overvejer du chatbots, skal du starte med at overveje formålet med den. Det er vigtigt, du har fokus på at løse kundens problem eller optimere en proces –  og ikke på hvad teknologien kan.

Tænk hele tiden på, at en chatbot, uanset om den er til kundedialog eller CRM, skal skabe værdi. Design din chatbot efter, hvad den skal løse, og hold øje med, hvilken data som din chatbot modtager, og hvordan I behandler den data I får adgang til.

Ved at indsamle data, og sikre at data gemmes korrekt i Dynamics 365, kan du ved hjælp af chatbotten yde en langt bedre service. Det gælder både i en købssituation, hvor chatbotten kan hjælpe kunden bedre på vej, fordi den allerede kender kundens præferencer gennem historikken, men bestemt også i en after-sales situation, hvor den gode kundeservice afhænger af den data I har på kunden. Jo mere data, jo bedre bliver oplevelsen.

Dynamics 365 (og andre CRM-systemer) er sin vægt værd i guld, hvis systemet bliver brugt optimalt og data indsamlet, gemt og benyttet korrekt. Også her viser chatbotten sin værdi. Med chatbottens hjælp kan vi sikre at både marketing, salg og service får indsamlet, opdateret og benyttet data i deres daglige arbejde med kunderne. Chatbotten kan både strukturere data – samle data – rapportere på data – bede om opdateringer – advisere ved behov for manuel bearbejdning af et lead/service sag – sende et nyt lead gennem den korrekte marketing journey – holde overblik over events og deltagere – og rigtig meget andet, hvor data er kilden til succes.

Skal du i gang med chatbots i din virksomhed? Eller måske er I allerede hoppet med på chatbot-bølgen, men mangler at se den egentlige værdi? Vi har samlet vores bedste råd som en 10 punkts chekliste i en praktisk guide til dig!