Skab en online portal / ekstranet til det moderne samarbejde

Online portaler effektiviserer samarbejdet med eksterne partnere og kunder
Portaler

Effektivt samarbejde mellem kunder og partnere

Online portaler kommer ofte ind i billedet, når der er stort behov for ekstern kontakt kontakt til samarbejdspartnere og kunder. Online portaler frigiver både tid og ressourcer, fordi der gives adgang til relevante dokumenter og viden for kunder og eksterne partnere.

Helt overordnet er der to typer online portaler: Kundeportalen og Partnerportalen. Ved at give jeres kunder og samarbejdspartnere adgang til udvalgte oplysninger på et ekstranet automatiseres en række forespørgsler, hvilket sparer din virksomhed en masse tid, energi og ressourcer.

Fælles for begge typer er, at kunder og samarbejdspartnere skal have en sikker adgang til at anvende portalen, før de kan tilgå det. Derudover skal der også tages niveau for, hvilket adgang den enkelte person har adgang på. Derfor kan man eksempelvis begrænse og udvide adgangen for samarbejdspartnere, ansatte og så videre, alt efter hvilke informationer og tjenester, der skal være tilgængelige for den enkelte.

“Alt efter hvilke behov din virksomhed har for at kommunikere og dele, er der forskel på, hvordan jeres online portaler skal sættes op. Ring til mig på telefon 53 53 69 59, så hjælper jeg med at afklare jeres behov, så vi sammen kan skræddersy en løsning, der passer til din virksomhed.”
– Morten Fritsch, Director hos Delegate

Kundeportalen holder aldrig fri, så den yder kundeservice 24/7

I har helt sikkert travlt. Det samme har jeres kunder. Har du overblik over hvor meget tid I reelt bruger på at servicere jeres kunder – vel og mærke med opgaver og forespørgsler, som de med en digital kundeportal selv kunne have fået overblikket over eller fundet svaret på?

Selvom du har en ide, ved vi, at mange virksomheder bliver overraskede over hvor meget tid de får frigivet ved at implementere en kundeportal og derved give kunderne let adgang til al data mellem kunden og dem selv som leverandør.

Meget tid kan spares for både kunde og leverandør ved at formalisere og digitalisere samarbejdet. Det kan være, at kunden skal kunne se og administrere hele sin portefølje, spørge om debitorers kreditværdighed, følge leverancen, gemme dokumenter og til enhver tid hente væsentlige data og statusrapporter.

Præcis hvad jeres kundeportal skal give adgang til, er et dybere forretningsspørgsmål. Uanset hvad handler det i virkeligheden om, at du skal gøre data tilgængelig for den enkelte kunde – men bevare ejerskab af dokumentationen.

Har I i dag en meget nær kontakt med jeres kunder, kan kundeportaler lyde som et stort spring der går på kompromis med den personlige kontakt. Men sandheden er, at kundeportaler både er til glæde for jer som leverandør og for kunden i den anden ende, som pludseligt har adgang til viden og indsigt når som helst og hvor som helst – også selvom deres sædvanlige kontakt hos jer holder fri. For sandheden er, at selv den mest dedikerede medarbejder holder fri en gang i mellem – det gør den gode kundeportal aldrig!

Partnerportalen giver et fælles overblik

Partnerportaler kommer i alle former og størrelser. Det kan være den store forkromede partnerhjemmeside med mulighed for at bestille produkter og marketingmateriale. Der hvor man også kan finde information om kampagner, priser, lanceringer, leveringstider, og samtidig kan læse de seneste nyheder og teste sig selv i sin viden inden man downloader sikkerhedsrapporter og segmenteret indhold, som kun er målrettet udvalgte partnere –  blot for at nævne et par eksempler.

Det kan også være en langt mindre version. Det afhænger helt af jeres behov. Uanset form og størrelse, har en partnerportal stort set altid samme formål; at dele dokumenter og information med eksterne interessenter på en sikker måde.

Vi hjælper jer selvfølgelig med logikken og med at definere hvad jeres partnerportal skal understøtte, for at give jer størst mulig forretningsmæssig værdi.