Data & AI webinar

Den 21. september kl. 9.00-11.30 (online)

Webinar

Data & AI

Delegate og Microsoft inviterer til webinar om hvordan IOT og AI kan optimere din forretning. På dette webinar viser vi 2 konkrete kundesager, og hvordan anvendelse af Data og AI gør en reel forskel for deres forretning. 

Omdrejningspunktet for webinaret er IOT og AI i 2 konkrete kundecases, deres løsninger og hvorledes processen har været. En repræsentant fra Microsoft vil sætte scenen med en indflyvning til Azure, Data og AI og hvad fremtiden bringer, herefter vil Delegates Kim Hyttel Nikolajsen fortælle om SEKSTANT og MCI, om rejsen til den nye løsning og de erfaringer der er gjort. Til sidst vil Delegates Erik David Johnson gennemgå Customer Churn casen hos STARK samt hvorledes du kommer i gang med et AI projekt incl. de etiske overvejelser. 

Mærsk Container Industries – IoT

Mærsk Container Industries (MCI) producerer kølecontainers (Reeeferstil godstransport der kræver køling og specielle opbevaringsforhold til eksempelvis fødevarer og medicin. Kunderne er internationale rederier, fødevarer leverandører og leasingselskaber. Med over 400.000 producerede kølecontainers er MCI en af de førende producenter og er garant for at levere produkter af høj kvalitet og går gerne forrest med kundefokuseret innovation på produkt og løsningssiden. Med en ”State of the art” løsning har MCI de mest energibesparende kølecontainers og samtidig den bedste Total Cost of Ownership (TOC)Den øgede fokus på digitalisering af supply chain understøtter MCI med deres ”Sekstant program”, der tilbydes på nye og eksisterende kølecontainers fra MCI. 

Sekstant

Grundstenen i Sekstant er store mængder data fra de enkelte kølecontainere, som sendes til en Cloud løsning bygget i Microsoft Azure. Her gemmes og behandles indkomne IoT-data, så data kan udstilles på en meningsfuld måde for de mange forskellige slutbrugere. Sekstant tilbydes som samlet hardware og software løsning, men kan også integrere og dele data med andre platforme. 

Data fra kølecontainerne er synliggjort gennem en webportal mod kunderne, hvor de kan overvåge deres fødevarer under transport. Kunderne kan blandt andet: 

Få indsigt i det nøjagtige energiforbrug for den enkelte kølecontainer, så de kan undersøge om afregning er korrekt og minimere deres omkostninger. 

Levere endnu bedre ”Total Cost of Ownership” (TCO) til deres slutkunder, da de har realtidsindsigt i driften af kølecontaineren. På den måde kan de nemlig sikre oppetiden, bedre overvåge indholdet i kølecontaineren og dermed reagere, hvis der skulle opstå fejl og rette inden lasten bliver udsat for risiko. 

  • Ændre indstillinger i temperatur og atmosfære under fragten. 
  • Hurtigt opdage skader på kølecontaineren under transport og håndtering. 
  • Opnå besparelser ved klargøring til transport og service. 
  • Optimere udnyttelsen af den enkelte kølecontainers drift. 
  • Dokumentere udledt CO2  

Omdrejningspunktet for Sekstant var at differentiere kølecontainere fra MCI fra konkurrenternes. Og det er præcis, hvad MCI har opnået: De har fået en kundevendt dataløsning, som skaber betydelig merværdi. 

Kim Hyttel Nikolajsen fortæller om MCI’s nyeste data-satsning: en omfattende energieffektiv kundevendt dataløsning, der via sensorer skal installeres på mere end 200.000 kølecontainere og forbinde kerneforretningen med de nyeste teknologier Cloud, IoT (Internet of Things) og Advanced Analytics. Læs mere om casen her.

STARK – Churn Prediction

STARK er Danmarks største forhandler og distributør af byggematerialer med forretninger i hele Danmark og på Grønland. STARK tilbyder en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere og beskæftiger cirka 10.000 medarbejdere, der arbejder i flere end 400 afdelinger i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Finland. Med butikker i hele landet, webshop, et stort varesortiment og mange daglige handler, er STARK en virksomhed med mange datapunkter, der kan fortælle om kundernes adfærd. 

STARKs ambition er at sikre, at kunder i deres butikker kommer tilbage igen og igen. ”Vores store fokus på fastholdelse handler om at spotte de kunder, der af forskellige årsager handler mindre, for proaktivt at kunne imødekomme disse kunder. Tilfredse kunder er målet, og der er naturligvis også en del økonomi forbundet med at fastholde flere kunder.”  –  Jørn Fogh, Sales Excellence direktør, STARK. 

Kundefastholdelse er altså et væsentligt fokusområde i STARKs strategi, og første skridt mod at fastholde kunderne er naturligvis at opdage, hvis kunden er på vej væk – også kendt som churn prediction.

Churn prediction

Ved at aktivere den store mængde data STARK ligger inde med, har STARK begivet sig ud på en datarejse, hvor intelligente modeller og kunstig intelligens omsætter den store mængde data til adfærdsmønstre og hermed sat kundefastholdelse i system og automatiseret processerne omkring Churn Prediction. Erik David Johnson præsenterer og gennemgår også, hvorledes du kommer i gang med et AI projekt incl. de etiske overvejelser. Du kan læse om hele casen her.

Program

Tid
Emne
Indhold
09.00 Velkomst Velkommen v. Delegate
09.10 Microsoft Data og AI
09.40 Mærsk Kim Hyttel Nikolajsen fortæller om SEKSTANT og samarbejdet med MCI
10.30 Pause
10.40 STARK Erik David Johnson fortæller om Customer Churn ud fra løsningen lavet for STARK
11.25 Afrunding Der samles op på dagens oplæg
11.30 Tak for i dag

Oplægsholdere

Lars Bo Nielsen
Head of Data & AI, Delegate

Delegates Head of Data & AI, byder velkommen og introducerer dagens oplæg.

Henrik Lønstrup Skjoldborg
Senior Specialist, Data & AI, Microsoft

Henrik fra Microsoft starter webinaret med at fortælle om deres fokus på Data og AI.

Kim Hyttel Nikolajsen
Principal Consultant, Delegate

Kim fortæller om SEKSTANT og arbejdet med MCI.

Erik David Johnson
Principal AI Specialist, Delegate

Erik fortæller om Churn Prediction med udgangspunkt i en case fra STARK.

Kontakt

Har du spørgsmål til webinaret, er du meget velkommen til at kontakte Lars Bo på mail.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.