Pressemeddelelse

Great Place To Work

18. marts 2021

En stærk teamfølelse og konstant fokus på medarbejderne har været opskriften på succes for IT-konsulenthus endnu engang

For 7. gang er IT-konsulenthuset Delegate blevet hædret af Great Place to Work som en af Danmarks allerbedste IT-arbejdspladser. Hemmeligheden bag den fortsatte succes er et dagligt fokus på at engagere og involvere medarbejderne i arbejdet med at udvikle arbejdspladsen, strategien og kulturen.

København d. 18marts 2021: Vi er en People BusinessDet, der gør os særlige i markedet, er os som mennesker. Den måde vi er på over for hinanden, over for kunder, den måde vi går til tingene på. Det kræver medarbejdere og ledere af en særlig støbning. Mennesker, der både tænker selv og tænker med. Og ikke mindst med hjertet på det rette stedDet er jeg så stolt af at være en del af,” siger Jakob Schou, adm. direktør for Delegate og ansvarlig for Broad Horizon i Norden.   

Det er den danske afdeling af den globale konsulent- og analysevirksomhed, Great Place to Work Inc., der har kåret Delegate til at være en af Danmarks bedste arbejdspladser i kategorien 50-499 medarbejder – helt konkret den 2. bedste IT-virksomhed. Delegate deltog første gang i Great Place to Works undersøgelse i 2013 og har siden da konsekvent ligget i top-3 blandt IT-virksomhederne. Placeringen bliver afgjort på baggrund af en medarbejderundersøgelse samt en kulturprofil med beskrivelse af praksis og indsatser som People & Culture afdelingen står for. 

Sikker hånd på rattet

Tingene går stærkt for Delegate i disse år. I 2018 tilføjede virksomheden investeringsfonden Blue Equity til ejerkredsen. I september 2020 blev Delegate købt af Hollandske Broad Horizon, som i januar 2021 også købte Projectumog de udgør nu spydspidsen ind i Norden med en strategi om inden for kort tid at tilføje flere andre virksomhederSideløbende med denne ambitiøse vækststrategi har Delegate brugt rigtig meget energi i at holde fast i nærværet og relationerne på tværs af virksomheden. Og med Covid-19 situationen som ekstra udfordring har det været afgørende at kunne trække på mange års erfaringer med at fastholde det gode arbejdsmiljø 

Vores rejse beviser, at det kan lade sig gøre at kombinere nærvær og oprigtig interesse for hinanden med en ambitiøs vækstrejseVores målsætning er at bibeholde nærværet samtidig med, at vi bliver større. Og hvordan gør man så lige det? Det er en daglig opgave, som vi tager meget seriøst, for nærværet er også vores helt store konkurrencefordelDet lykkes kun, fordi alle Delegatere hver dag går på arbejde med den samme ambition. At gøre Delegate til en af Danmarks bedste arbejdspladser. ” siger Tina Jeanette Larsen, Head of People & Culture. 

Nøglen er vores medarbejder- og kundeløfte, hvor vi har beskrevet den virkelighed, vi stræber efter at vores medarbejdere og kunder oplever. Det ligger i forlængelse af den ambition, som Delegate blev grundlagt på. Og vi er der ikke endnu, men vi gør os umage hver dag. Umage for at kunderne skal være glade for os, umage for at alle trives og umage for at forbedre vores egen indsats. Det betyder, at når vi fejler, så lader vi os ikke slå ud af det. Vi lærer af det og vi gør det bedre, ja faktisk allerhelst meget bedre, nu ved vi jo meget mere om, hvad vi ikke skal,” siger Thomas Quistgaard, Founder og Partner i Delegate.

Egen Emma Gad

Delegates værdier nærvær, anerkendelse og gensidighed blev defineret, da virksomheden blev grundlagt og værdierne er en integreret del af virksomhedens strategi. Det har blandt andet udmøntet sig i, at virksomheden har udarbejdet sin egen ’Emma Gad for Boutiquekonsulenter’-bog, som alle nye medarbejdere får udleveret. Den konkretiserer hvordan medarbejderne kan være boutique selv i en travl hverdag. Boutique-konceptet handler om at yde den ekstra personlige indsats kombineret med en høj faglighed, som kendetegner ethvert boutique-hotel. 

I det hele taget ridder Delegate på en bølge af succes i øjeblikket. Foruden anerkendelsen som en af Danmarks bedste arbejdspladser, blev konsulenthuset i januar udnævnt til årets partner af MicrosoftDet næste der venter forude, er endnu større vækst. Målsætningen er 3-400 medarbejdere inden for de næste par år. Det skal i høj grad ske gennem opkøb i hele Norden. 

Det er afgørende for os, at der er et værdifællesskab med de virksomheder, vi kommer til at købe opDerfor bliver det aldrig nøgletal og smarte PowerPoint-præsentationer, der kommer til at overtale osFor vi vil også i toppen af Great Place to Works’ undersøgelse næste år, siger Thomas Quistgaard. 

Om Delegate

Delegate blev stiftet i 2006 og tæller i dag 145 medarbejdere, der rådgiver danske virksomheder og organisationer om digital transformation samt leverer forretningskritiske IT-løsninger baseret på Microsofts platform. Blandt kunderne finder man adskillige af Danmarks større virksomheder inden for en række forskellige brancher samt flere offentlige institutioner. Delegate var som det eneste rene danske konsulenthus medlem af Microsoft Inner Circle i 2020. Dermed hører virksomheden til blandt den øverste 1% af Microsofts globale netværk af Partnere. Delegate har konsekvent ligget i Top-3 de seneste syv år i Great Place To Work-konkurrencen og har dermed længe været anerkendt som en af Danmarks absolut bedste IT-arbejdspladser.

For yderligere oplysninger kontakt venligst: 
Delegate, adm. direktør Jakob Schou, tlf. + 45 2333 7500.

Fakta

– Delegate har konsekvent ligget i Top-3 de seneste nu 8 år i Great Place To Work-konkurrencen og har dermed længe været anerkendt som en af Danmarks absolut bedste IT-arbejdspladser.

– Delegate har udarbejdet en intern ’Emma Gad for Boutique konsulenter’-bog, der er bygget op om en Takt-del og en Tone-del. Takt handler blandt andet om at give et godt første- og anden-håndsindtryk, om skabe og prioritere nærvær, og om hele tiden at være ’aligned’ med kunden. Tone handler blandt andet om at være den dygtige håndværker, der har respekt for kundernes tid og penge, om at få alles input i en workshop, og om at løse problemer i fællesskab.

– Én gang om året sender Delegate et par medarbejdere afsted til et bestemt boutiquehotel i Hamborg  med alt betalt. Formålet er, at de på egen hånd skal opleve og reflektere over begrebet boutique. Hotellet udmærker sig ved at al personalet på hotellet arbejder tæt sammen om at skabe en helt særlig oplevelse for hver enkelt gæst. Og en oplevelse  lige præcis det hotel, har ført til, at Delegate i dag omtaler sig selv som ’boutique konsulenter’, som betyder, at alle skal tilstræbe samme høje niveau i det daglige. Turen handler om at samle ny inspiration til små og store måder at vise faglig kompetence og nærvær og læringerne bliver delt med hele virksomheden.

– Delegate har netop indgået en treårig aftale med Besesaka Foundationgrundlagt af James Nortey (kendt som ”C”) fra Bokum i Ghana. Besesaka vil etablere et sportsakademi, hvor boksetræning kombineres med skolegang. Boksning har en særlig plads i indbyggernes hjerterder er hele 30 boksecentre i Bokum, og landsbyen har gennem de seneste 30 år fostret 20 verdensmestre. Formålet med akademiet er at fastholde drenge og piger i uddannelse, som ellers for mange bliver fravalgt til fordel for boksning. Besesaka skal støtte børnene i at få en uddannelse og inspirere nogle af dem til at tænke udover livet i byen med 60.000 indbyggere. Delegates medarbejdere skal løbende inspireres af James C. Nortey og hans arbejde med Besesaka og hvert år skal fire af dem til Bokum for at møde de unge på sportsakademiet og undervise dem og andre af områdets børn IT. Alt sammen er i tråd med Delegates målsætning om gennem stærke samarbejder at give tilbage, udvikle unge talenter og skabe et miljø for kreativitet og udvikling. 

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.