Kemp & Lauritzen
Kemp & Lauritzen fik en digitaliseret planlægningsløsning til deres kørende teknikere med Microsoft Dynamics 365 Field Service
Kemp & Lauritzen

Microsoft Dynamics 365 Field Service

Den førende teknikvirksomhed, Kemp & Lauritzen, med kørende teknikere over hele landet, søgte en digitaliseret planlægningsløsning til at forenkle og optimere deres processer samt sammenspillet imellem sagsansvarlige og kørende teknikere. I deres fortsatte færd mod at levere skræddersyede services på tværs af faggrænser blev Delegate mere end bare en leverandør for Kemp & Lauritzen.

Digitaliseret planlægning og erstatning af manuelle processer

Kemp & Lauritzen leverer løsninger på tværs af en lang række fagområder såsom El, VVS, Køl og Ventilation med fokus på at levere en høj tværfaglig service, der gør det lettere at være kunde hos dem. Derfor ønskede Kemp & Lauritzen at komme over på en ny platform for at digitalisere planlægningsløsningen.

For os har Delegate været mere end bare en leverandør. Delegate har taget ansvar og været sparringspartner i at forstå og kortlægge Kemp & Lauritzens processer og sikret os støtte og fremdrift i projektet med deres fleksible tilgang. ” Steen Nielsen, CIO / IT Chef, Kemp & Lauritzen

Delegate har leveret en løsning, som hjælper Kemp & Lauritzen med at optimere serviceprocessen fra A-Z og på sigt løse flere planlægningsopgaver smartere baseret på Microsoft Dynamics 365 Field Service. Sagsansvarlige har kontrollen fra start hvor de kan oprette arbejdsordrer eller få systemet til automatisk at oprette dem via serviceaftaler, hvorfra der styres en hyppighed af service. Fleksibilitet for planlægning eller selvstyring for teknikerne var især vigtige i designet af løsningen.

“Er du interesseret i at høre mere om vores løsning til Kemp & Lauritzen, eller tænker du at løsningen kunne være noget for dig? Du er velkommen til at sende mig en mail, så kan vi tage en uforpligtende snak om jeres muligheder.”
– Jimmi Henvig, Principal Consultant hos Delegate

Ressourceoptimering

Fra håndholdt WPA til Resco app på Microsoft Surface Go til over 800 brugere – og flere på vej

At navigere i et landskab præget af mange fagområder, kundeforpligtelser i forskellige skala, med den bedste løsning for øje, kræver overblik.

Kemp & Lauritzens tidligere setup involverede håndholdte scannere med mange manuelle og analoge processer. Med den nye Field Service løsning, og dertil Resco app på Microsoft Surface Go devices, får teknikerne en optimeret arbejdsgang med minimeret antal steps. Med Resco app får Kemp & Lauritzen en fleksibilitet i hverdagen og et fremtidssikret digitalt setup, der bygger videre på Microsofts ideologi om no-code-low-code platforme. Denne tekniske løsning er bærekraftig på grund af:

  • Fleksibilitet i UI og logikker
  • Stærkere offline og visuel styring – så teknikeren i marken kan agere uagtet omstændigheder
  • Fokus på rapportering og kvalitetssikring

Med Resco app har Kemp & Lauritzens teknikerne adgang til flere informationer på ét sted, og derfor er deres arbejdsdag effektiviseret.  Mere konkret kan teknikerne på stedet for servicens udførelse tilgå og udføre sine arbejdsordre via Resco app, herunder se og tilføje informationer om kundens anlæg, registrere produkter benyttet til opgaven, registrere timer og tilføje og udfylde de fornødne lovmæssige skemaer der findes i forbindelse med installationer, og på den måde understøttes virksomhedens overholdelse af gældende lovgivning.

Integreret løsning

Integreret løsning mellem Microsoft Field Service og Azure Active Directory – krydret med Power BI

Med Kemp & Lauritzens Field Service løsning har Delegate også udviklet en beskedtjeneste på cloud computingplatformen, Microsoft Azure, der sikrer integrationen imellem bl.a. Field Service, Navision og Azure Active Directory. Hermed centraliseres og styres bl.a. brugeroprettelse, Rollestyring og faktureringsgrundlag. På sigt integreres også en Power BI løsning, der sikrer tydelige, interaktive og handlingsorienterede rapporteringer på tværs af systemlandskabet.

Helt konkret har Kemp & Lauritzen nu en optimeret serviceproces fra A-Z og kan på sigt løse flere planlægningsopgaver smartere i samspillet imellem sagsansvarlige og teknikere bygget på Microsoft Dynamics 365 Field Service:

Samarbejdet med Delegate har hjulpet os i mål med at afklare den rette IT-strategi for os. På baggrund af samarbejdet om at kortlægge grundlæggende processer i vores produkt og organisation, fik vi en optimeret serviceproces og minimeret vores manuelle processer, på en standard Field Service løsning med standard Microsoft tilpasninger. ” Steen Nielsen, CIO / IT Chef, Kemp & Lauritzen

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.