EKF: Virksomhedsportal

Eksport Kredit Fonden

Virksomhedsportal giver videndeling og samarbejde på tværs af organisationen 

 

 

Eksport Kredit Fonden (EKF) hjælper små og store danske eksportvirksomheder ud i verden med finansierings- og forsikringsløsninger.


På baggrund af EKFs analyse: "Vi vinder på viden – et oplæg om videnstrategi for Eksport Kredit Fonden", var det nødvendigt at gentænke informationsstrukturen i organisationen. Organisationens gamle systemer understøttede kun meget rigide strukturer, og var vanskelige at søge information i. Derfor var der brug for etablering af en ny virksomhedsportal.

 

Kravene til den nye virksomhedsportal var at:

 

  • Viden blev tilgængelig på tværs af afdelinger
  • Samarbejde kunne foretages på tværs af afdelinger
  • Arbejdsrutiner for videndeling understøttedes i forbindelse med lagring af viden fra gruppemøder, mødereferater, rapporter, e-mails og personlig kontakt.

 

Tæt samarbejde mellem brugere og udviklere

 

I tæt samarbejde med en vidensgruppe i EKF blev kravene fra alle afdelinger afdækket og kvalificeret. Valget af systemplatform faldt på Microsoft SharePoint, der med gode samarbejdsfaciliteter og rig mulighed for kundetilpassede ændringer var ideel til opgaven. For at sikre overensstemmelse mellem brugerkrav og løsning og størst mulig fleksibilitet i forhold til arbejdsprocessen blev udviklingen foretaget i et tæt workshop-forløb mellem brugere og udviklere.

 

Intuitivt system

 

Det var essentielt, at den almindelige vidensarbejder skulle kunne anvende systemet uden større uddannelse og finde det intuitivt at arbejde med. Dette blev bl.a. opnået på baggrund af Microsoft SharePoints tætte integration til Microsoft Office-pakken.

 

Alle fællesdrev er erstattet med Microsoft SharePoints dokumenthåndtering, og hver afdeling havde fået sit eget websted med detaljerede, afdelingsrelevante oplysninger, integration med Outlook og mulighed for egne projektrum.

 

Flere inspirerende løsninger fra EKF

SIDDER I OGSÅ MED TUNGE PROCESSER, DER KAN OPTIMERES GENNEM IT?

 

Vi har hjulpet rigtig mange kunder med at digitalisere processer, der ikke kun løfter interne arbejdsgange, men samtidig også kundernes oplevelse. Med kompetente konsulenter og dygtige udviklere, kan vi hjælpe jer med at optimere selv de sværeste processer.

 

Kontakt os og lad os tage en uforpligtende snak om mulighederne for lige netop jeres organisation.