Inter Primo A/S optimerer deres kørende salgsenhed med "Field Sales" løsning

Inter Primo A/S

Optimering af en kørende salgsenhed

 

 

Inter Primo A/S – Danmarks førende leverandør af løsninger i ekstruderet plast profiler - har implementeret Field Service i deres kørende salgsafdeling for at øge deres omsætning.

 

De generelle behov: Planlægning og ensretning

 

Inter Primo A/S sælger blandt andet plastprofiler til byggemarkeder og er meget opmærksomme på, at deres salg afhænger af præsentationen i det enkelte byggemarked. Et lækkert og fyldt salgsområde sælger langt bedre end det halvtomme og rodede alternativ.

 

Inter Primo A/S har været så længe i markedet, at de har erfaret, at de kan øge deres omsætning betydeligt ved selv at tage ansvar for, at deres salgsområder er pænt præsenteret. Derfor er det vigtigt for Inter Primo A/S, at deres kunder besøges med fast interval (hver uge, hver 2. uge, hver måned osv.), så de kan trimme deres salgsområder, så de ser indbydende ud og bestille produkter hjem, så der altid er fyldt op.

 

En Inter Primo A/S sælger kan besøge op mod seks butikker på en dag. Men det kræver skarp planlægning at nå alle kunder og samtidig minimere antallet af kørte kilometer.

 

Derfor havde Inter Primo A/S behov for at:

 

  • Få overblik over hvilke kunder, der skulle besøges hvornår

  • Få overblik over km. kørt i forbindelse med kundebesøg

  • Sikre nem adgang til information fra tidligere besøg

  • Ensrette besøg uafhængigt af sælger

  • Få overblik over hvilket sortiment kunderne har

  • Give mulighed for automatisk at sende bestillingslister til kunderne

  • Have informationer digitalt i stedet for på papir

”Vi havde et stort ønske om at automatisere nogle administrative arbejdsprocesser. Samtidig havde vi behov for et samlet overblik over kunder, besøgsrapporter og historik.” – Lis Christensen, CRM ansvarlig hos Inter Primo A/S. ”Vi havde i virkeligheden behov for en platform, der kunne sikre både styring og rapportering.”

 

En løsning bygget på Dynamics 365 til Field Service

 

Udfordringerne i Inter Primo A/S salgsafdeling ligner til forveksling de udfordringer langt de fleste serviceorganisationer står overfor.

 

Serviceorganisationer løser i stor stil deres udfordringer med Dynamics 365 til Field Service – resultatet er øget effektivitet, bedre indblik og resultater på bundlinjen.

 

Det var derfor oplagt at tage udgangspunkt i Dynamics 365 til Field Service og lave en ”Field Sales” løsning til Inter Primo A/S kørende salgsenhed.

 

Inter Primo A/S Field Sales løsning blev således bygget på en standard Field Service løsning med få tilpasninger, som giver det fulde overblik over kunder og kundebesøg.

 

Helt konkret har Inter Primo A/S fået en digital løsning hvor:

 

  • Arbejdsordre og besøg genereres automatisk og planlægges ved hjælp af kontrakter i Field Service. Det betyder, at en sælger aldrig vil misse et besøg, da disse automatisk planlægges ind i sælgerens kalender.

  • Hver arbejdsordre indeholder en checkliste, der kan benyttes som guide, så der er ensretning og sikkerhed for at alle opgaver huskes – også særlige opgaver i forbindelse med kampagner.

  • Sælgeren har direkte adgang til kundekort med al information på den enkelte kunde i appen. Herunder hvilke sortimenter kunden har og information fra tidligere besøg.

  • Sælgeren på stedet kan benytte appen til at opdatere og videregive al information, noter og billeder til næste besøg. (På denne måde behøver ingen information videreformidles på papirform).

  • Sælgeren kan bruge appens stregkode-skanner til at registrere, hvilke produkter der skal bestilles hjem. Disse produkter samles på en liste, som kan sendes direkte fra appen til kundens e-mail.

  • Sælgeren kan få det fulde overblik over fremtidige besøg i appen.

”Field Sales løsningen har effektiviseret vores arbejde væsentligt. Det har blandt andet har gjort styringsmøder med sælgerne langt mere effektive, og betyder helt enkelt at oversigt og indtastning nu foregår i ét system i stedet for 4 steder, som vi var vant til.” – Lis Christensen, CRM ansvarlig hos Inter Primo A/S

 

Resultatet er en optimeret og effektiv salgsenhed

 

Med den nye Field Sales løsning har Inter Primo A/S optimeret deres arbejdsgange.

 

De har fået et værktøj, der sikrer, at de kommer ud til alle kunder med faste intervaller, så de kan sørge for at salgsområderne, der er afgørende for Inter Primo A/S omsætning, altid er fyldt op og præsenterer Inter Primo A/S produkter på bedst mulige vis – uden at spilde unødigt tid på landevejene.

 

”Vi er super glade for vores Field Sales løsningen,” siger Lis Christensen. ”Det har været en tidsbesparende investering, da sælgerne ikke længere skal bruge 15-30 minutter pr. dag og ca. 30 minutter ekstra én gang pr. uge. på at opdatere diverse Excel ark og Outlook efter afsluttede kundebesøg. Med Field Sales løsningen bliver det hele registreret online på iPads i forlængelse af hvert besøg, og derfor er data altid ”frisk tastet”. Resultatet er, at sælgerne ikke skal nå hjem og lave administrativt arbejde efter et kundebesøg.”

 

Dynamics 365 til Field Service har altså gjort en stor forskel for hverdagen i en salgsafdeling.

 

”Delegate har været gode til at forstå vores forretning og implementere en forretningsoptimeret løsning.” – Lis Christensen, CRM ansvarlig hos Inter Primo A/S

 

har du en kørende salgsenhed, der skal optimeres?

 

Send os en besked her eller ring til Morten Fritsch, Head of Business Development, på 53 53 69 59, hvis du vil høre mere om, hvordan I kan udnytte "Field Sales"