Inwido

Inwido

INWIDO SAMLER DERES BRANDS MED DYNAMICS 365

 

Inwido Danmark ejer en række selvstændige danske producenter af vinduer og døre. I takt med at Inwidos portefølje er vokset, har det været oplagt for Inwido at levere IT-understøttelse til deres brands, for på den måde at skabe ensretning med optimerede processer og arbejdsgange.

 

Et af Inwidos første tiltag var en stor cloud CRM-løsning baseret på Dynamics 365. Målet var først og fremmest at skabe optimale rammer for salgs- og serviceafdelingerne.

 

CRM SKABER NYE RAMMER

 

For at imødekomme Inwidos mål har Delegate skabt en Dynamics 365 løsning med fokus på et Salgsmodul og et Servicemodul.

 

CRM-platformen er bygget i Inwido-regi og bruges af de tre vinduesproducenter Outrup, Outline og KPK. For at holde de enkelte brands organisatorisk adskilt men samlet på samme platform, har Delegate benyttet CRMs interne organisationsmodel. Det har gjort det muligt at bygge funktionalitet, der benyttes af flere virksomheder, uden at de kan se data fra de andre brands.

 

Inwidos Dynamics 365 løsning er skabt med integration til deres proprietære tilbuds- og ordresystem så kunde og ordredata kan følges i CRM. Det benyttes til at give overblik for de enkelte sælgere og lave opfølgningslister og regler, så kunder besøges eller kontaktes for fastholdelse eller tilbudsopfølgning.

 

”Dynamics 365 giver et rigtig godt overblik for vores sælgere, og har samtidig gjort det langt nemmere, nu de eksterne sælgere selv kan slå en tilbuds- eller ordre PDF op ude ved kunden, uden at de først skal kontakte kundeservice. Det faktum, at sælgerne kan ordne alt det praktiske som at oprette besøgsrapporter, kundeopfølgning mv. allerede inden de forlader kundens adresse, så de ikke skal til først at gøre det, når de er på kontoret igen, er en stor bonus.”  – Jeanette Meldgaard Nielsen, Inwido Denmark.

 

EN HELT NY SERVICEOPLEVELSE

 

Til trods for, at Inwidos brands er selvstændige virksomheder, er der synergier i deres serviceorganisationer. Alle brands benytter selvstændige montører til at udbedre de reklamationer, de modtager. Ofte arbejder den samme montør for mere end ét Inwido brand, og det gav derfor i høj grad mening at skabe én serviceplatform for alle brands.

 

Servicemodulet er custom built men ligger sig tæt op af den Field Service løsning, der i dag er en del af Dynamics 365.

 

Inwidos serviceløsning understøtter reklamationer uanset om de kommer ind fra web, mail eller telefon. Herfra kører en servicesag igennem det respektive brands service-manager og ud til den enkelte montør, som kan følge opgaven på sin telefon eller tablet igennem Microsofts CRM App. Montøren logger direkte ind på opgaven og skriver sine noter, hvorefter service manageren kan følge op på sagen og udregne forbrugt tid og kørsel for sagen.

 

For montøren, der f.eks. både hjælper Outline og KPK har det gjort arbejdet langt lettere. Der er ingen tvivl om, hvordan der skal rapporteres – uanset hvilket selskab montøren er ude på en opgave for.

 

”Vi kan i langt højere grad følge en sag fra start til slut. Så selvom opgaven ligger ved montøren, så kan vi stadig følge den via statusskifte på den enkelte sag, og på den måde kan vi give den rette information og en bedre service til kunden.” – Jeanette Meldgaard Nielsen, Inwido Denmark.

 

DYNAMICS 365 GIVER NYT OVERBLIK

 

Med Dynamics 365 løsningen har Inwido sikret et solidt datagrundlag. De enkelte brands har i dag al information og historik på deres kunder samlet i ét system. Alle medarbejdere har adgang til samme data, og salg ved, hvad service laver, og hvilke udfordringer en kunde har haft.

 

På den måde har Dynamics 365 skabt helt nye rammer.

 

”Delegate har fungeret som en rigtig god samarbejdspartner, og især deres tilstedeværelse på vores egne lokationer har gjort, at de har fået stort kendskab til vores forretning og vores behov.” – Jeanette Meldgaard Nielsen, Inwido Denmark.

 

SKAL I OGSÅ HAVE JERES CRM I SKYEN?

 

Vil du høre mere om mulighederne, og hvad der egentlig skal til for at tage springet fra en on-premise løsning til skyen?

 

Vi har gjort det mange gange før, og ved, hvor stor betydning springet i skyen vil få. Men vi ved også, at det er et skifte, der kræver en indsats, og at det ikke skal gøres uovervejet. Derfor hjælper vi jer hele vejen fra den indledende rådgivning og afklaring til den praktiske del med migrering og ibrugtagning.

 

Send os en besked her eller ring til Morten Fritsch, Business Develeopment Manager, på tel. 53 53 69 59, hvis du er klar til en snak om jeres muligheder.