Kromann Reumert

Kromann Reumert

Omstilling til Cloud giver det helt store klientindblik

 

Kromann Reumert har erstattet deres gamle CRM-løsning med en moderne, cloud-baseret Dynamics 365 løsning.

 

Men hvorfor?

 

Behovet var klart: Kromann Reumerts advokater havde brug for støtte i form af 360o klientindblik, så alle i organisationen til hver en tid og fra alle systemer kunne se den fulde klienthistorik:

 

 

  • Hvilket arbejde, der tidligere er lavet

  • Hvem der tidligere har hjulpet en klient

  • Hvem der har en relation til klienten

  • Hvilke arrangementer klienten har deltaget i

Kromann Reumert havde kort sagt brug for at kunne se det fulde engagement på tværs af alle advokater, også fra Microsoft Outlook, som er deres primære arbejdsredskab.

 

"Udover specialistviden og kommerciel forståelse, så er vores branche kendetegnet ved at være relationsbåren. Derfor har vi haft brug for at kende vores klienters behov endnu bedre, så vi kan blive ved med at sætte standarden i advokatbranchen. CRM har givet os et vindue, der danner et databaseret overblik over vores forretning. Det har været en vigtig del af at blive mere datadrevne samt støttet vores digital mindset."  - Jacob Brønnum-Schou, IT Manager hos Kromann Reumert.

 

360O KLIENTINDBLIK

 

Med den nye Dynamics 365 løsning har Kromann Reumert fået ét samlet værktøj til at arbejde med deres klientrelationer.

 

Al viden er samlet og let tilgængeligt for advokaterne. Det sikrer, at alle deler og arbejder på det samme data til gavn internt og til glæde for klienten, som altid mødes af forberedte medarbejdere, der aldrig mangler viden om klientens historik.

 

Med Dynamics 365 har Kromann Reumert ganske enkelt både optimeret interne processer og lagt fundamentet for en langt bedre klientoplevelse.

 

"Når man begynder en større implementering og transformation af et nyt system kræver det et godt samarbejde med et eksterne konsulenthus. Vi brugte en del tid på at evaluere de forskellige udbydere, men det var først da Delegate præsenterede deres oplæg, at vi vidste, vi har fundet et godt match,” udtaler Esben Nicolai Sachmann, Business Consultant hos Kromann Reumert. ”Delegates tekniske kompetencer er over gennemsnittet, men deres medejerskab på projektledelsen var også en positiv oplevelse for mig som intern projektleder. Resultatet endte med at blive bedre end vi havde forventet, fordi Delegates konsulenter også var gode til at udfordre vores ønsker i stedet for at implementere hovedløst."

 

EN OPGAVE LØST MED DYNAMICS 365

 

Den nye løsning er bygget på standard Dynamics 365 tilsat en række plug-ins, der gør det muligt for advokaterne fortsat at arbejde fra deres foretrukne platform: Microsoft Outlook.

 

Helt konkret betyder det, at Kromann Reumerts advokater kan tilgå Dynamics CRM via Outlook, hvor de kan oprette og se kontakter – der automatisk synkroniseres ind i Dynamics, der holder alle tråde samlet.

 

En af de store problematikker forud for den nye Dynamics 365 løsning var, at Kromann Reumert havde flere forskellige systemer med klientinformation (sagsbehandlingssystem, hjemmeside, marketingmodul og økonomisystem).

 

Det var derfor vigtigt, at den nye løsning kunne samle alle informationer med bedre klientoverblik og lettere navigation mellem systemerne, når der skal bruges detaljeret indblik. 

 

Listen over funktionaliteter i Dynamics 365 løsningen er lang, men det nye system sørger blandt andet for, at Kromann Reumerts advokater kan:

 

 

  • Få overblik over hvilke events og nyhedsbreve en kontakt er tilknyttet

  • Følge kontakter

  • Oprette VIP-forbindelser

  • Synkronisere udvalgte kontakter ind i Outlook

  • Slå op i eksterne registre for detaljer om kontakt eller firma

AZURE BINDER LØSNINGEN SAMMEN

 

Den nye Dynamics 365 løsning er bundet sammen af Azure Integration Services, som også bruges til at integrere løsningen til Kromann Reumerts Sitecore hjemmeside og Navision klientløsning.

 

"Da vi allerede benytter en lang række cloud-teknologier - herunder Azure, passede Dynamics365 og brugen af Azure Integration Services perfekt ind i vores digitaliseringsstrategi, som vi allerede er godt i gang med."  - Jacob Brønnum-Schou, IT Manager.

 

Hjemmesiden tager eksempelvis imod tilmeldinger til nyhedsbreve og events, der automatisk kommer ind i Dynamics 365 løsningen, hvorfra marketing håndterer al kommunikation med klienten, så data er synlig på kontakten. Det betyder, at advokaten kan se kommunikations-historikken direkte i Outlook.

 

Integrationerne i Azure Integration Services sikrer også, at det er de rigtige Firma-data, man ser i CRM-løsningen, og integrationerne har ligeledes båret den samlede datamigrering fra den gamle CRM-løsning til den nye.

 

EN LØSNING TIL FREMTIDEN

 

Kromann Reumerts Dynamics 365 løsning er et værktøj til fremtiden.

 

"Når man skal lave en digital transformation, så kan teknikken ikke gøre det alene. Det har derfor været afgørende, at vi har kunne sparre med Delegates projektleder vedrørende undervisning og forankring i forretningen. Udover forandringsledelse har vi også ønsket, at CRM skulle være kompatibel med fremtidige teknologier, herunder AI-løsninger."  - Esben Nicolai Sachmann, Business Consultant.

 

Det har altså været klart fra starten, at systemet skulle understøtte fremtidige innovative tiltag.

 

Det har Delegate og Kromann Reumert sikret ved, at AI-konsulenter har deltaget i projektet. På den måde er det nye system baseret på en datamodel og en arkitektur, der understøtter fremtidige datadrevne tiltag som eks. intelligente introduktioner, intelligent udfyldning af felter, churn prediction og business sentiment analysis.

 

SKAL I OGSÅ HAVE JERES CRM I SKYEN?

 

Vil du høre mere om mulighederne, og hvad der egentlig skal til for at tage springet fra en on-premise løsning til skyen?

 

Vi har gjort det mange gange før, og ved, hvor stor betydning springet i skyen vil få. Men vi ved også, at det er et skifte, der kræver en indsats, og at det ikke skal gøres uovervejet. Derfor hjælper vi jer hele vejen fra den indledende rådgivning og afklaring til den praktiske del med migrering og ibrugtagning.

 

Send os en besked her eller ring til Morten Fritsch, Business Develeopment Manager, på tel. 53 53 69 59, hvis du er klar til en snak om jeres muligheder.