J.Lauritzen

J.Lauritzen

IoT BINDER J. LAURITZENS FLÅDE OG ADMINISTRATION SAMMEN

 

 

Med en gennemtænkt IoT-løsning får J.lauritzen lettere overblik over sin flåde og dens bevægelser. Samtidig får de hurtigere responstid i forhold til at hjælpe besætninger med at optimere skibenes performance.

 

Delegate har leveret IoT-løsningen, som kombinerer cloud og Business Intelligence via satellitforbindelse.

 

Lauritzens Performance Management afdeling vil med den nye løsning modtage løbende opdateringer om tilstanden på virksomhedens skibe og får overblik, via et visuelt Business Intelligence (BI) værktøj, så de kan reagere umiddelbart for at optimere skibenes performance.

 

EN MARKANT FORBEDRING

 

Løsningen er en markant forbedring i forhold til det tidligere system, hvor Performance Management afdelingen modtog data fra skibene pr. mail én gang i døgnet. Herefter skulle data bearbejdes før den kunne benyttes.

 

Resultatet var, at den indkomne data hovedsageligt blev brugt til at lave statistiske månedsrapporter over skibenes performance. Data var derfor ofte forældet, inden den kom frem til forretningen.

 

EN SPECIALISERET KOMBINATION AF STANDARDFUNKTIONALITETER

 

Den nye løsning giver en tættere binding mellem skibenes bevægelser og forretningens mulighed for at handle.

 

”J.Lauritzens IoT-løsning er bygget på en række standardkomponenter, som er blevet tilpasset i mindre grad. Det betyder at ”time to deliver” har været ganske kort for det nye performance overblik, som er bygget som en specialisering af tilgængelige standardløsninger.” CIO, Simon J.K. Petersen – ansvarlig for projektet hos J.Lauritzen.

 

TÆTTERE BINDING AF ADMINISTRATION OG FLÅDE

 

Løsningen, som Delegates konsulenter har lavet, består overordnet af to elementer: En installer og en integration af en række Microsoft IoT services, som resulterer i, at J. Lauritzens administration hele tiden modtager opdateret information om skibenes placering og performance.

 

Installeren er lavet, så J. Lauritzens egne teknikere nemt kan installere Windows Servicen på skibene. Det effektiviserer processen med at få løsningen op at køre betydeligt, fordi installeringen kan ske, mens skibene er i rute.

 

Integrationen består af flere forskellige Microsoft Services, der behandler den data, som Performance Management afdelingen modtager via Azure Event Hubs.

 

Performance Management afdelingen kan herefter trække data ned til behandling i en specialiseret udgave af PowerBI. En udgave som er udarbejdet af Performance Management afdelingen med hjælp fra Delegates konsulenter, så den i meget vid udstrækning benytter PowerBIs standardfunktionaliteter.

 

Skibenes data præsenteres i et interaktivt kort, som både viser skibenes position og rute, samt forskellige marinespecifikke data, som fx vindstyrke, lufttryk, temperatur og nedbør. Dataen på kortet er sorterbar, så den kan tilpasses den individuelle bruger.

 

VIL DU VÆRE KLOGERE PÅ, HVORDAN DU KOMMER I GANG MED IOT OG INTELLIGENTE PRODUKTER?

 

Hent e-bogen "Vejen til det intelligente produkt" og få fuldt overblik over IoT-rejsen, og hvordan I kan få glæde af indsigt skabt gennem IoT.