blog

Inspiration, eftertanke og indsigt 

 

Blogindlæg om alt der er relevant for jeres digitale succes. Skrevet af de bedste inden for hver deres felt - fra den øverste direktør med årelang indsigt, over specialisterne med fingrene i bolledejen, til vores studerende med deres nysgerrighed og appetit. 

 

Medejerskab: Rejsen med Delegate har også en mulig økonomisk up-side

Af Peter Østergaard, Partner & Direktør

 

Vi søger konstant at være Danmarks bedste arbejdsplads. Vi skal altid bestræbe os på at gøre mere - at gøre det bedre. Vores medarbejdere er nøglen til Delegates succes, og derfor skal de selvfølgelig have del i den vækst, vi oplever.

 

På den baggrund har vi hos Delegate introduceret medarbejderaktier, så alle medarbejdere kan være medejere af deres egen arbejdsplads.

 

LÆS HELE INDLÆGGET

INTRANET: HVORFOR GÅ OVER ÅEN EFTER VAND?

Af Morten Fritsch, Business Development Manager

 

Cloud eller skyen er den vigtigste faktor, hvis vi skal kigge lidt på, hvorfor der virkelig sker en udvikling inden for intranet i disse år.

 

Det skyldes for det første de store spilleres fokus på cloud. Microsoft kæmper med andre store softwarehuse om at tilbyde de bedste løsninger i skyen, og har kastet alle ressourcer ind på at skabe rammer, der i den grad gør skyen attraktiv...

 

LÆS HELE INDLÆGGET

EU's regelsæt for AI - hvad betyder det for fremtiden?

Af Erik David Johnson, AI Specialist

 

Det er er et erklæret mål for Danmark at være en forløber på dataetikken, på national plan og på et niveau, hvor vi ligefrem skal gøre det til en forretningsfordel at agere dataetisk.

 

Spørgsmålet er, hvordan vi skal lykkes?

 

Bør vi forsøge at være en ledestjerne ift. dataetik, som kan inspirere og guide omverdenen og sælge det danske Brand? Eller bør vi koncentrere os om at have størst mulig indflydelse på de dataetiske retningslinjer på EU-niveau, som potentielt kommer til at have større effekt og rækkevidde?

 

Læs hele indlægget

Digital transformation - Hvorfor bliver du ved med at høre om det? Og hvad skal der reelt til?

Af Peter Østergaard, Partner og Direktør

 

Der bliver stadig talt om digital transformation. Både i medierne og på direktionsgangene. Men hvorfor vedbliver snakken?

 

Mange har ambitionen. Få er kommet helt i mål. Spørgsmålet er, hvad der egentlig skal til, og hvor langt I skal tage den digitale transformation af jeres forretning for at stå med en succes.

 

LÆS HELE INDLÆGGET

SERVICEORGANISATIONEN 

optimeret på 4 måneder

Af Michael Dahl Arvedsen, Principal Consultant 

 

Vejen til en optimeret serviceorganisation er slet ikke så kompliceret, som du (måske) tror. Med de rette midler, den rigtige indstilling og ét system, der arbejder for hele organisationen, er I på vej i løbet af bare 4 månder.

 

4 trin og 4 måneder er alt, der skal til for at optimere jeres serviceorganisation!

 

LÆS HELE INDLÆGGET

Dataetik: Når datadrevne, intelligente løsninger skal kunne mere end at effektivisere

Af Erik David Johnson, Delegate

 

Inden for de seneste år og er der kommet stadig flere innovative måder at gøre god brug af sine data på – ikke mindst vha. machine learning og kunstig intelligens.

 

Udviklingen er en del af en global trend, som sætter den danske model under pres, fordi vi ikke bare kan gøre som USA eller Kina, når vi skal skelne moralsk mellem det vi kan gøre, og det vi bør gøre med data. 

 

LÆS HELE INDLÆGGET

CLOUD. ALT DET VI DRØFTER MED VORES KUNDER NÅR DE OVERVEJER SKYEN.

Af Michael Sebastian Nanfeldt, Delegate

 

Hvad er skyen eller ”cloud” egentlig? Hvad kan skyen gøre for jer og jeres forretning? Hvad kræver det af jeres forretning? Hvilke risici er der ved skyen? Og skal I overhovedet i skyen?

 

Spørgsmål er der nok af… svar er der mindst lige så mange af. Men vi gør alligevel et forsøg, og giver dig Delegates version og input til skyen, baseret på de drøftelser vi har med vores kunder.

 

LÆS HELE INDLÆGGET

IT-ORGANISATIONEN I ET CLOUD-PERSPEKTIV

Af Michael Sebastian Nanfeldt, Delegate

 

Nu, hvor I har besluttet at gå ”i skyen” stiller nye spørgsmål sig i kø:

 

  • Er vi som organisation klar?
  • Kan vores organisation rumme at skulle arbejde med de nye teknologier og services som Cloud Computing leverer?
  • Har vores medarbejdere de rette kompetencer?
  • Hvilke muligheder har vi for at optimere afdelingen
  • Hvordan vil det ændre vores måde at arbejde på i fremtiden?

 

Spørgsmålene skal I have svar på inden I påbegynder cloud-projektet.

 

LÆS HELE INDLÆGGET

Demystifying AI: Think big, start small.

Af Peter Østergaard, Direktør

 

Many organizations and businesses overestimate the power of AI – perceiving it as that special kind of magic dust you spread all over your processes and everything will work much smarter than before. That is the one thing AI is not… However, given the right effort and focus AI can, and will, add enormous value as an integrated element in solutions, products and processes. So, how do you turn AI from religion into a genuine value-adding tool?

 

READ THE FULL POST

FREMTIDENS INTELLIGENS ER KUNSTIG

Interview med Alvin Kaule, Head of AI

 

Få Alvins svar på spørgsmålene:

 

  • Hvad er kunstig intelligens egentlig?
  • Hvilke teknologier fører ræset?
  • Hvilke virksomheder kan få gavn af AI?
  • Hvordan ser fremtiden ud?

LÆS HELE INDLÆGGET

Borgerservice anno 2018

Af Christina Mortensen, Marketing Manager

 

4 helt konkrete spørgsmål til Partner og Chatbot entusiast, Peter Østergaard, om hans forventninger til 2018... naturligvis baseret på Peters indsigt i markedet og forståelse for tendenser.

 

  • Hvorfor bliver 2018 året for chatbots?  
  • Hvor ser du chatbots gøre deres indtog i det offentlige?
  • Hvordan kan chatbots reelt bidrage?
  • Hvordan kommer man godt i gang med chatbots i 2018?

 

LÆS HELE INDLÆGGET

Unlocking the key to Chatbot Success

- Part one (Form)

 

Building a successful chatbot requires 3 essential considerations:

 

  • Function
  • Form: Design and UX tips & best practices
  • Implementation

 

One can’t do without the others and each element in the process deserves attention from the very beginning.

 

Read the full article

Optimer dine kunders serviceoplevelse 

... Med connected field service

Af Morten Fritsch, Business Development Manager

 

Argumentet for at fokusere på kundefastholdelse gennem Connected Field Service er egentlig ganske klart:

 

Det koster i gennemsnit 5x så meget at tiltrække en ny kunde, som det gør at fastholde en eksisterende kunde, og sandsynligheden for at en (tilfreds) eksisterende kunde køber hos jer igen, ligger mellem 60-70%, ligesom de bruger omkring 31% mere end en ny kunde. Tallene taler næsten for sig selv...

 

LÆS HELE INDLÆGGET

Disaster Recovery: 10 ting I skal tage højde for

Af Michael Sebastian Nanfeldt, Creator of Opportunities

 

  • Datatab er uundgåeligt
  • En disaster recovery plan er ikke statisk
  • I når længere med proaktivitet end reaktivitet
  • Kend jer selv
  • Jeres disaster recovery plan er unik
  • Det handler ikke kun om backup
  • Hvornår og hvordan skal jeres disaster recovery plan aktiveres

Læs hele indlægGet

 

 

Hvad kan man lære af en basketballkamp?

Af Peter Østergaard, Direktør

 

En finalekamp i NBA tilbage i 2016 kan lære os en hel del om ledelse og teamwork... den fik i alt fald mig til at reflektere og mindede mig om tre vigtige ting:

 

  • Alle team har brug for en leder, der tager ansvar
  • At vi skal huske, at vi altid er en del af et team og aldrig kun individualister
  • At ledelse gælder om at have fokus på målet og være ydmyg

 

LÆS HELE INDLÆGGET

 

MAN KAN ALTID GØRE DET BEDRE, DEL 1

Af Peter Østergaard, Direktør

 

To af de mest interessante spørgsmål i en virksomhed, der vokser er: Hvordan sikrer man den rette udvikling, og hvornår inddrager man andre personer end ejerkredsen i centrale og vitale beslutninger for virksomheden?

 

I Delegate har vi fokus på mest mulig medarbejderinddragelse, og derfor besluttede de 5 partnere i Delegates ejerkreds, tilbage i 2015, at vi ville sikre os, at vi ikke kom i et situation med et ”partnersyndrom”. 

 

LÆS HELE INDLÆGGET

;