OPTIMER DINE KUNDERS SERVICEOPLEVELSE

 

Connected Field Service

Optimer dine kunders serviceoplevelse

 Af Morten Fritsch, Business Development Manager - Delegate

 

 

I har sikkert allerede fokus på kundefastholdelse og den gode service. Hvis ikke, er den gode nyhed, at det aldrig er for sent at begynde!

 

Argumentet for at fokusere på kundefastholdelse er egentlig ganske klart: Det koster i gennemsnit 5x så meget at tiltrække en ny kunde, som det gør at fastholde en eksisterende kunde. Sandsynligheden for at en (tilfreds) eksisterende kunde køber hos jer igen, ligger mellem 60-70%, ligesom de bruger omkring 31% mere end en ny kunde [*1].

 

Tallene taler egentlig ret godt for sig selv, ikke? Kundefastholdelse kan være nøglen til en veldrevet forretning.

 

 

Hvordan kan man så gribe det her med kundefastholdelse an?

… og endda tjene penge på det samtidig.

 

Svaret er Connected Field Service.

 

Vi skal ikke mange år tilbage for at finde virksomheder der overså serviceteknikkernes vigtighed i forhold til kundefastholdelse. De dage er heldigvis forbi. I dag respekterer langt de fleste virksomheder deres serviceteknikkere for det de er: Brand ambassadører der i høj grad er med til at fastholde kunderne. Men når det kommer til serviceorganisationen som helhed, vil rigtig mange virksomheder kunne nå helt nye højder ved at arbejde med Connected Field Service. Både hvad angår forbedret service og lige så væsentligt; bedre udnyttelse af medarbejderens tid og kompetencer.

 

 

Det kræver måske en lille forklaring:

Med et fornuftigt digitaliseret field-servicesystem får I samlet alle serviceprocesser et sted. Vi hjælper jer med at gentænke jeres processer, så I får en optimeret forretning med klare og enkle retningslinjer. I får et fuldstændigt overblik, hvor lagerstatus, skemaer, kundehistorik, mersalgsmuligheder og meget andet er til rådighed for alle afdelingens medarbejdere – også når de er ude i marken.

 

Med Connected Field Service går vi skridtet videre, og arbejder med IoT enheder, så I kan hjælpe kunden allerede inden kunden opdager, at de står med et problem. Med det rette system kan I samle en lang række data, og blive helt skarpe på hvornår jeres produkter har behov for service og derved optimere jeres serviceorganisation. Som en bonus vil data kunne bruges i fremtiden til nye services eller helt nye forretningsmodeler.

 

Det er på én og samme tid fantastisk kundeservice og god forretning. For det betyder helt kort, at I kan klare en lang række opgaver uden at skulle ud til kunden, ligesom I kan foretage de nødvendige servicebesøg ud fra konkret data, de tilgængelige resourcer, samt kundens SLA.  

 

Potentialet for at udvide engagementet hos jeres kunder er stort, ganske enkelt fordi en effektiv service er af afgørende betydning for jeres kunder og deres forretning.

 

 

Microsoft Dynamics 365 til Field Service

Vi baserer vores løsninger på Microsoft Dynamics 365 til Field Service – et enkelt system som integrerer planlægning, afsendelse, lager og kommunikation med teknikkerne i marken. Det betyder at I nemt kan måle på succesen af de nye processer, og sætte ind på områder hvor der stadig kan være plads til forbedringer.

 

Jeres behov ligner ikke nødvendigvis naboens, så vi bygger selvfølgelig en løsning der tilgodeser netop jeres forretning.

 

 

Skal du med til formiddagsseminaret "Connected Field service"?

I samarbejde med Microsoft holder vi formiddagsseminar om Connected Field Service den 24. oktober hos Microsoft i Lyngby. 

 

Tilmeld dig nu, og få den fulde forståelse for hvordan I kan optimere jeres serviceafdeling:

  

TILMELD 

 

 

[*1] Kilde: https://www.invespcro.com/blog/customer-acquisition-retention/