Field Service

FIELD SERVICE

Hvorfor fukusere på Field service?

 

Fordelene ved at digitalisere jeres field-servicesystem er mange, ligesom de i den grad er til at få øje på. Lidt afhængig af hvor I er i dag, vil I hurtigt opleve stor værdi – også på bundlinjen.

 

Det får I med 'Dynamics 365 for Field Service':

OPTIMERET PLANLÆGNING

 

Det handler om at have de rette ressourcer på rette sted på rette tid.

 

Med et digitaliseret field-servicesystem kan I optimere hele field-servicehåndteringen og få et konstant opdateret overblik over både mandskab og udstyr. Med fleksibel ressourceplanlægning og meget præcis ruteberegning, er det nemt at håndtere ressourcerne og tilpasse den enkeltes arbejdsdag, så både medarbejdere og udstyr lander hos den rette kunde på det rette tidspunkt – også selvom det måtte være en pludseligt opstået hasteopgave.

STYR PÅ SERVICEKONTRAKTEN

 

Ved at have adgang til det store overblik over servicekontrakter og installerede enheder, er I i langt højere grad i stand til at sikre korrekt overblik og hurtig overholdelse af SLA, tilgængelige ressourcer, fakturering mm, ligesom den kørende servicestyrke kan bevare overblikket over konkrete opgaver, samt guides til nye salgsmuligheder hos den enkelte kunde. 

LAGERHÅNDTERING

 

Opdateringer i realtid af lagerbeholdningen sikrer at du kan styre varelageret på tværs af alle jeres lokationer, inklusive biler og depoter. Det giver et konstant opdateret overblik, så alle i afdelingen ved hvad der kan findes hvor. Det giver samtidig basis for bedre forecasting og færre afskrivninger.

 

En anden fordel ved at have lagerstyring i biler, er at en given serviceopgave kan løses af den rigtige medarbejder med de rigtige reservedele til rådighed.

MOBIL PRODUKTIVITET

 

Få hele kundehistorikken samlet i en mobil-applikation, med realtidsopdateringer og off-line indhold.

 

Uanset hvilken enhed teknikeren måtte bruge, vil han eksempelvis kunne tilgå den nødvendige kundeinformation, manualer, videoer, priser mv. Ydermere kan der skal skabes on-line video support til spidskompetencer offsite for hurtigere afvikling af opgaven.

CONNECTED FIELD SERVICE

 

Med internet opkoblede enheder (IoT) hos jeres kunder kan I spore, måle og løse problemer allerede inden kunden når at ringe efter jer.

 

I kan løse en lang række opgaver uden at skulle rykke ud til kunden og sænke jeres service omkostninger ved kun at sende en tekniker når det er påkrævet. I vil nemmere kunne tilbyde kundespecifikke SLA og i møde komme meget kundespecifikke driftønsker og krav. Over tid og som data akkumuleres, vil potentialet for nye services og forretningsmodeller blive mulige.