360° kundeindblik

skab kundeoplevelser i særklasse med 360° kundeindblik 


Den gode kundeoplevelse bør være centralt i alle organisationer.

 

Hvorfor? Fordi I har brug for at levere kundeoplevelser i særklasse, hvis I vil have en forretning med loyale kunder, der kommer igen og anbefaler jer til venner og bekendte. Kort sagt, hvis I vil bygge en forretning, hvor I ikke skal bruge al jeres tid på at løbe efter nye kunder. 

 

Vi ved, at gode kundeoplevelser bunder i gennemtænkte interne processer og adgang til relevant og struktureret data. Vi kalder det 360° kundeindblik.

 

Hvad kan du med 360° kundeindblik?

 

360° kundeindblik går helt kort ud på at have ét samlet overblik over alle jeres kunder og deres engagement. Et overblik som du kan tilgå fra din primære arbejdsapplikation, så du ikke skal ind i systemer, du ikke er hjemmevant i, og derfor ikke får brugt!

 

Kernen i en Kunde 360 løsning er at få styr på al jeres data fra eks. marketing, salg, service og regnskab. Al data og viden skal samles ét sted og udstilles, så alle medarbejdere ser det fulde kundeengagement. 

 

At have fuldstændig indblik og forståelse for den enkelte kundes adfærd, behov og historik skaber optimale rammer for arbejdet i hele organisationen.

 

  • MARKETING får optimale rammer for at arbejde med segmentering og ramme den enkelte kunde med meget målrettede kampagner. De kan planlægge deres arbejde efter historisk data og skabe indhold, der engagerer.

  • SALG får helt styr på, hvilke marketingtiltag kunden har reageret på, hvilke produkter kunden tidligere har udvist interesse for, og overblik over kundens historik i forhold til serviceudfordringer.

  • SERVICE har alle data ved hånden. Alle i afdelingen kan se data fra marketing, salg, finans, noter fra en kundeansvarlig mv. Det gør det helt enkelt muligt at møde kunden med indsigt og med en fantastisk kundeoplevelse som resultat.

Hvad skal der til?

 

En Kunde 360 løsning er båret af data og et system til udstilling og håndtering af data. 

 

Der er to veje at gå, hvis I skal have et system, der giver jer 360° kundeindblik.

 

I kan komme langt med en standardløsning baseret på Customer Insights applikationen til Microsoft Dynamics 365. Fordelene ved at gå med en standardløsning er, at I altid har en opdateret løsning, som ikke bliver forældet.

 

Med en standardløsning får I en løsning, der passer til en lang række virksomheder ud fra nogle generelle anbefalinger, og ud fra de behov Microsoft over længere tid har set hos deres kunder.
At gå med en standardløsning kan meget vel være det rette, men ulempen kan være manglen på fleksibilitet. For begynder man først at lave tilpasninger til en standardløsning, kan det skabe grundlæggende udfordringer i forhold til de løbende opdateringer.

 

Er standardløsningen ikke nok, skal I have en custom løsning, der passer 100% til jeres behov.

 

Hvis I allerede har data i flere systemer, og gerne vil samle disse i et stort overblik, som den enkelte medarbejder skal kunne tilgå fra sin primære platform, kan det være en god ide at overveje at bygge jeres kunde 360 succes op om en dataplatform i Azure. Fordelene ved en løsning som denne er, at I har mulighed for at bevare de systemer, I har i dag, og på den måde kan bygge videre på noget, der allerede fungerer. En dataplatform samler data fra alle de systemer, I knytter til den, og udstiller dem i et 360° kundeindblik præcis der, hvor I har brug for det.

 

Der er selvfølgelig hjælp at hente, når I skal have afklaret, hvilken vej der er den rette for jer.

 

Få e-bogen og start din kunde 360 succes

 

 

Hent e-bogen, hvis du har ambitioner om at løfte jeres processer og benytte data til at skabe loyale kunder. I e-bogen finder du bl.a. 10 konkrete spørgsmål, du skal stille organisationen, samt konsulentens bedste råd til at opnå en kunde 360 succes.