Extranet

Ekstranet

Samarbejdsportalen – det moderne ekstranet

 

Ekstranet er et virkelig godt sted at optimere forretningen, hvis I har stor ekstern kontakt. Ekstranettet frigiver både tid og ressourcer, fordi der gives adgang til relevante dokumenter og viden for kunder og eksterne samarbejdsparternere.

 

Alt efter hvilke behov I har for at kommunikere og dele, er der forskel på, hvordan jeres ekstranet bør opsættes. Dette kan vi hjælpe dig med. Vi hjælper både med at afklare jeres behov for derefter at skræddersy en løsning, der imødekommer disse.

 

Helt overordnet er der to typer ekstranet: Kundeportalen og Partnerportalen.

 

Men først... Hvad kan et ekstranet?

 

Med et ekstranet kan du kort og godt effektivisere samarbejdet med eksterne partnere og kunder.

 

Ved at give jeres kunder og samarbejdspartnere adgang til udvalgte oplysninger på et ekstranet automatiseres en række forespørgsler, hvilket kan spare din virksomhed for en masse tid, energi og ressourcer.

 

Fordelene er til at få øje på, og mulighederne med et ekstranet er mange:

  • Med et ekstranet kan du spare tid i kundeservice

  • Med et ekstranet tilbyder du fleksibilitet og indsigt

  • Med et ekstranet er det nemt og sikkert at dele store filer og følsomt indhold

 

Fælles for alle ekstranet er, at kunder og samarbejdspartnere skal være autoriseret til at anvende netværket, før de kan tilgå det. Hvor høj adgang man har, og hvad man har adgang til på extranettet kan ligeledes justeres. Derfor kan man eksempelvis begrænse og udvide adgangen for samarbejdspartnere, ansatte og så videre, alt efter hvilke informationer og tjenester, der skal være tilgængelige for den enkelte.

hvilken type ekstranet skal i vælge?

 

Det moderne ekstranet er i virkeligheden en portal, og man kan groft skelne mellem to versioner: Kundeportalen og Partnerportalen

KUNDEPRORTAL

SELVBETJENING UDEN TAB AF DATA

 

I har helt sikkert travlt. Det samme har jeres kunder. Har I overblik over hvor meget tid I reelt bruger på at servicere jeres kunder – vel og mærke med opgaver og forespørgsler, som de med en digital kundeportal selv kunne have fået overblikket over eller fundet svaret på?

 

Selvom I har en ide, ved vi, at mange virksomheder bliver overraskede over hvor meget tid de får frigivet ved at implementere en kundeportal og derved give kunderne let adgang til al data mellem kunden og dem selv som leverandør.

 

Meget tid kan spares for både kunde og leverandør ved at formalisere og digitalisere samarbejdet. Det kan være, at kunden skal kunne se og administrere hele sin portefølje, spørge om debitorers kreditværdighed, følge leverancen, gemme dokumenter og til enhver tid hente væsentlige data og statusrapporter.

 

Præcis hvad jeres kundeportal skal give adgang til, er et dybere forretningsspørgsmål. Uanset hvad handler det i virkeligheden om, at I skal gøre data tilgængelig for den enkelte kunde – men bevare ejerskab af dokumentationen.

 

Har I i dag en meget nær kontakt med jeres kunder, kan kundeportaler lyde som et stort spring der går på kompromis med den personlige kontakt. Men sandheden er, at kundeportaler både er til glæde for jer som leverandør og for kunden i den anden ende, som pludseligt har adgang til viden og indsigt når som helst og hvor som helst – også selvom deres sædvanlige kontakt hos jer holder fri. For sandheden er, at selv den mest dedikerede medarbejder holder fri en gang i mellem – det gør den gode kundeportal aldrig!

 

PARTNERPORTAL

FÆLLES ADGANG OG OVERBLIK

 

Partnerportaler kommer i alle former og størrelser. Det kan være den store forkromede partnerhjemmeside med mulighed for at bestille produkter og marketingmateriale. Der hvor man også kan finde information om kampagner, priser, lanceringer, leveringstider, og samtidig kan læse de seneste nyheder og teste sig selv i sin viden inden man downloader sikkerhedsrapporter og segmenteret indhold, som kun er målrettet udvalgte partnere… blot for at nævne et par eksempler.

 

Det kan også være en langt mindre version. Det afhænger helt af jeres behov. Uanset form og størrelse, har en partnerportal stort set altid samme formål; at dele dokumenter og information med eksterne interessenter på en sikker måde.

 

Vi hjælper jer selvfølgelig med logikken og med at definere hvad jeres partnerportal skal understøtte, for at give jer størst mulig forretningsmæssig værdi.

ER i klar til at tale ekstranet?

 

Vi har meget mere på hjerte og deler gerne ud af vores viden, hvis I vil høre mere om det moderne ekstranet. Kontakt os nedenfor... det er ganske uforpligtende.