Field Service

Dynamics 365 - ét system til hele serviceorganisationen

Field Service System giver produktive service-koordinatorer og Velforberedte teknikere

 

Field Service Management med Microsoft Dynamics 365 er den lette vej til håndtering af serviceorganisationen. Med Dynamics 365 til Field Service får I blandt andet samlet ressourcestyring, serviceplanlægning og ruteplanlægning i en løsning, der arbejder sammen med alt det, I i forvejen har i Dynamics. Det er et field service system, der kan hjælpe jer med at håndtere en arbejdsstyrke, som er spredt geografisk, så kunderne får den samme gode serviceoplevelse alle steder. 

 

Men hvorfor overhovedet fokusere på Field Service Management?

 

Field Service Management fortjener jeres fokus af én grund: Det er forretningsoptimering med umiddelbar effekt for både medarbejdere, bundlinje og kunden.

 

At tilbyde kunden den bedst mulige service vil altid være en god forretning. Fakta er at:

  • Det koster i gennemsnit 5x så meget at tiltrække en ny kunde, som det gør at fastholde en eksisterende kunde.

  • Sandsynligheden for at en (tilfreds) eksisterende kunde køber hos jer igen, ligger mellem 60-70%

  • En eksisterende kunde køber for omkring 31% mere end en ny kunde.*

*Kilde: https://www.invespcro.com/blog/customer-acquisition-retention/

 

Hvis ikke I allerede havde et godt incitament for at fokusere på den gode kundeservice, har I det nu. Kundeservice kan pakkes ind på mange måder. Har I en kørende servicestyrke kan et optimeret field service system og jeres generelle field service indsats være nøglen til at holde på jeres kunder, og skabe en serviceoplevelse der gør en reel forskel.

skærm_moderne

DET FÅR DU MED Dynamics 365 til Field Service:

Intelligent planlægning

Hjælper jer til at have de rette ressourcer, på rette sted og på rette tid.

 

 

  • Med et digitaliseret field service system kan I optimere hele field service håndteringen og få et konstant opdateret overblik over både mandskab og udstyr.

  • Med fleksibel ressourceplanlægning og meget præcis ruteberegning, er det nemt at håndtere ressourcerne og tilpasse den enkeltes arbejdsdag, så både medarbejdere og udstyr lander hos den rette kunde på det rette tidspunkt – også selvom det måtte være en pludseligt opstået hasteopgave.

STYR PÅ SERVICEKONTRAKTEN

 

  • Ved at have adgang til det store overblik over servicekontrakter og installerede enheder, er I, i langt højere grad, i stand til at sikre korrekt overblik og hurtig overholdelse af SLA, tilgængelige ressourcer, fakturering mm.

     

    Ligesom den kørende servicestyrke kan bevare overblikket over konkrete opgaver, samt guides til nye salgsmuligheder hos den enkelte kunde. 

ENKEL LAGERHÅNDTERING

Opdateringer af lagerbeholdningen i realtid sikrer, at du kan styre varelageret på tværs af alle jeres lokationer, inklusive biler og depoter.

 

 

  •  Det giver et konstant opdateret overblik, så alle i afdelingen ved hvad der kan findes hvor.

  •  Det giver samtidig basis for korrekt forecasting og færre afskrivninger.

  • Det giver sikkerhed for, at en given serviceopgave kan løses af den rigtige medarbejder med de rigtige reservedele til rådighed.

Mobil Produktivitet

Få hele kundehistorikken samlet i en mobil-app, med realtidsopdateringer og off-line indhold.

 

 

  • Uanset hvilken enhed teknikeren måtte bruge, vil han kunne tilgå den nødvendige kundeinformation og historik.

  • Teknikeren har adgang til off-line indhold som manualer, videoer og prislister... eller hvad der må være relevant for netop jer.

  • Teknikeren har adgang til on-line video support fra jeres eksperter, som kan sidde med særlige kompetencer offsite. Det betyder hurtigere afvikling af opgaven.

Connected Field Service - en løsning krydret med IoT

 

Det helt store field service system er en løsning bygget op omkring et element af IoT: Connected Field Service. Det er fremtiden - og med den rette planlægning, kan I sagtens komme i gang.

  

Det kan virke komplekst og stort, men det er værd at overveje af 3 meget simple årsager:   

skærm_moderne

IoT projekter er ikke nødvendigvis komplekse!

 

Vil I have succes med IoT og Connected Field Service, er vores bedste råd, at I ikke kun skal tænke i opsamling og overvågning af data. Der skal arbejdes indgående med, hvordan I gør data operationel - hvordan I beriger eller vasker data, så den kan bruges til for eksempel AI/Machine Learning, som er det, der på sigt giver jer indblik og forståelse for kunderne og brugen af jeres produkter. Det er samtidig det, der betyder, at I kan komme reperationer i forkøbet og yde en kundeservice langt ud over det sædvanlige. 

 

Det bedste af det hele:

 

En af grundene til at Connected Field Service og IoT er kommet på dagsordenen som et realistisk bud, er at cloudtjenesterne er blevet modne og ikke mindst billigere. Det er kost-effektivt at koble sensorer til skyen med umiddelbar gevinst for både jer og jeres kunder.

 

hent din field service guide!

Download FIELD SERVICE guiden og fordyb dig i mulighederne for at transformere jeres serviceorganisation

Brug for endnu mere inspiration?

 

Uanset om I overvejer IoT eller ej, er et field service system en størrelse, der kan være svær at arbejde med. Der er rigtig mange ting, der skal tages højde for, og mange parter der skal tilgodeses.  

 

Mangler du stadig argumenter, ser du ikke lige business casen eller er du bare nysgerrig på hvad en field service system kan gøre for jer, er der heldigvis yderligere viden at hente i vores blogindlæg om emnet - eller endnu bedre: Lad dig inspirere af Konica Minolta og transformationen af deres serviceorganisation. Konica Minoltas resultater siger alt om mulighederne!