DET moderne intranet

samarbejdsplatformen

 

Understøtter jeres intranet virksomhedens definerede mål? Og er Intranettet med til at løse organisatoriske udfordringer?

 

Det er nemlig præcis hvad det moderne cloud intranet kan!

 

Vores vision for det moderne intranet er, at det skal være mobilt og facilitere samarbejde. For det er netop på disse områder, at medarbejdere i dag udfordres.

 

I dag skal medarbejdere konstant være omstillingsparate, og have let ved at tilegne sig ny viden og nye arbejdsopgaver. Det er her, det moderne cloud intranet – samarbejdsplatformen – finder sin berettigelse, og kan skabe værdi langt ud over et traditionelt intranet med frokostmenu, massagetider og nyheder. Det bedste af det hele er, at det kan klares med et standard Office 365 intranet.

 

Intranet på abonnement

 

Det kan måske virke uoverskueligt at starte forfra med et nyt intranet, men med vores abonnementsbaserede løsning er investeringen på alle måder minimal. Du får et standard Office 365 intranet - en samarbejdsplatform i skyen - på abonnement, med en fast månedlig ydelse over 24 måneder.

 

Men hvad er det så lige, at du får med? Du får selvfølgelig en standardkonfiguration, som vi har sammensat ud fra vores erfaring og indsigt. Du får også den grundlæggende opsætning. Det betyder, at vi bruger 5 dage på at skabe jeres intranetforside, 3 vigtige communication sites (HR, Kommunkation, IT), konfiguration af de vigtigste webparts, gap workshops og på at få jer trænet. Du får også løbende konsulentydelse over de 24 måneder med i pakken. På den måde har du altid en konsulent i baghånden, når du får brug for hjælp eller sparring.

 

Abonnementsløsningen er det simple intranet baseret på standard Office 365. Der er ingen kringlede tilretninger, og du får lynhurtigt glæde af opdateringer fra Microsoft. Det bedste af det hele er, at du hurtigt er i gang med at nyde godt af fordelene ved det moderne intranet!

 

HVAD KAN et moderne intranet?

 

Et moderne intranet er selvfølgelig bygget i skyen som et cloud intranet. Det er en samarbejdsplatform og et helt centralt element i den digitale arbejdsplads. Det er platformen, der giver jeres medarbejdere al den målrettede information, de har behov for, og samtidig indgangen til jeres digitale samarbejdsværktøjer.

 

Det er således et sted medarbejderen kan søge og dele viden, se hvad andre arbejder med, og bidrage til og lære af kollegaers arbejde. Det er altså ikke blot et sted, medarbejderne modvilligt skal besøge hver morgen for at komme på internettet.

 

Ved at tænke jeres klassiske intranet om til en samarbejdsplatform, kan I således med simple midler løfte den samlede værdi af jeres interne kommunikation. Det kan I fordi et Office 365 baseret cloud intranet, blandt andet har følgende fordele og værktøjer, der styrker internt samarbejde:

  • SharePoint: Fundamentet og serverplatformen, der blandt andet giver mulighed for:

    • - Fildeling så flere medarbejdere kan arbejde i det samme dokument samtidig, og altid har adgang til den nyeste version.
    • - At målrette informationen fra ledelsen mod den enkelte medarbejder
    • - Struktureret søgning i al information, så alle hurtigt kan finde det relevante dokument/information
  • OneDrive: Sikker deling af dokumenter både internt i organisationen og eksternt med samarbejdspartnere.

     

  • Teams: Enkelt samarbejde på tværs af afdelinger i lukkede grupper med deling og adgang til dokumenter, chat og direkte adgang til relevante systemer som eks. Planner i hvert team.

  • DelveViser medarbejderen det mest relevante indhold, baseret på hvem de arbejder mest sammen med.

Målbart så I kan optimerE 

 

Vidensdeling og stærk intern kommunikation er en væsentlig del af en veldrevet og profitabel forretning, og her kan det moderne cloud intranet gøre en verden til forskel.

 

Det kan det blandt andet, fordi I kan måle på brugen af platformen, og få et visuelt overblik over samarbejdet i organisationen på tværs af afdelinger, funktioner og geografi. Det betyder, at I let kan se, om der er afdelinger eller roller, der ikke arbejder sammen, selvom det ville være hensigtsmæssigt. Det kan lyde banalt, men være sund forretning at sikre godt samarbejde.

 

...Og så lige et par gode tip

  • Vores generelle anbefaling er at implementere et Office 365 intranet uden for mange tilpasninger og 3. parts løsninger.

     

    På den måde sikrer I, at jeres Intranet virker med alle de standard mobile apps og opdateringer, som Microsoft kommer med på Office 365 (i 2017 var det mere end 350).

     

     

  • Lad dig inspirere af Hempel, en stor global spiller inden for skibsmaling, som er en af de virksomheder, der allerede nyder godt af det moderne intranet. Læs historien om Hempel her.

  • Samarbejdsplatformen skal være et middel til at nå målsætningen for jeres overordnede strategi og ikke målet i sig selv!

     

    Nøglen til succes er, at projektet forankres i mere end blot kommunikationsafdelingen – IT, forretningsudvikling og ledelsen bør være med fra start og definere målet og rammerne for jeres nye intranet.

ER I KLAR TIL INTRANET PÅ ABONNEMENT?

 

Et standard Office 365 intranet kan mere end du måske går og tror. Udviklingen af platformen giver helt nye muligheder, for at komme hurtigt i gang uden dyre og drifttunge 3. parts løsninger. 

 

Kontakt os her eller ring til Morten Fritsch, Head of Business Development, på 53535969, og lad os hjælpe jer med at komme fra start med et standard Office 365 intranet - den moderne samarbejdsplatform.