SharePoint
Brugervenlig platform til samarbejde og vidensdeling
PowerPoint-præsentationen, mødenotaterne og vigtige e-mails bliver samlet og delt ét sted til gavn for alle de medarbejdere, der har adgang til dem.
SharePoint er integreret med alle de gængse styresystemer (Microsoft Windows, Apple iOS, Mac OSX og Android) så nutidens største religiøse smartphone-spørgsmål er taget ud af ligningen – alle kan være med. Det giver de medarbejdere, der sjældent kan blive siddende ved skrivebordet mulighederne for stadig at kunne deltage på lige fod med dem, der har deres faste arbejdsplads på kontoret.
SharePoint er også integreret med Microsoft Yammer, der er jeres eget lille sociale medie – kun for jer. Det gør det meget nemmere at få svar på spørgsmål i en presset hverdag. I stedet for at bruge en masse tid på at opstøve den helt rigtige medarbejder, lader du svaret komme til dig. Det gør samarbejde på tværs af virksomheden nemmere og sjovere.

Samarbejdet bliver nemmere på tværs af projekter
SharePoint kan sammensættes efter din virksomheds behov, så du opnår maksimalt udbytte. Dette giver medarbejderne de bedste forudsætninger for at starte projekter og administrere dem løbende samtidig med, at de bevarer overblikket. Med andre ord bliver det nemmere at samarbejde – også på tværs af projekter.
Du kan f.eks. oprette teams-sider, så du kun behøver at invitere de medarbejdere, der har relevans for projektet – og du kan selvfølgelig tilføje eller fjerne dem undervejs, hvis det bliver nødvendigt.
Samtidig kan du administrere virksomhedens fælles behov, som du kender det fra det klassiske intranet. På den måde er der stadig styr på personalehåndbogen og tilmelding til sommerfesten samt alle øvrige dokumenter. Det er også nemt at informere hele virksomheden på én gang, så I kan minimere de reminder-mails, der fylder i indbakken.
Intuitiv og velkendt platform
Det kræver altid en indsats at vænne sig til nye systemer. Men SharePoint er baseret på Microsofts velkendte platform, så det er nemt og intuitivt for dine medarbejdere at arbejde på den. Office-pakken er også integreret, så det er nemt at dele idéer internt i organisationen. Og arbejder du på et projekt med eksterne samarbejdspartnere, kan de nemt tilføjes. Du styrer, hvem der har rettigheder til hvad.