KEMP & LAURITZEN: Optimeret serviceproces og ressourceoptimering fra A-Z

Kemp & Lauritzen er en landsdækkende teknikvirksomhed, stiftet i 1882, som leverer løsninger inden for el, VVS, ventilation og køl. Virksomheden udfører tekniske totalløsninger til både private virksomheder og offentlige kunder og har knap 2400 ansatte.

Kemp og Lauritzen har fået en digitaliseret planlægningsløsning og ressourceoptimering til deres kørende teknikere med Microsoft Dynamics 365 Field Service. 

Kemp & Lauritzen søger en digitaliseret planlægningsløsning for deres kørende teknikere over hele landet. Løsningen skal forenkle og optimere deres processer samt sammenspillet mellem sagsansvarlige og kørende teknikere. Virksomheden ønsker desuden et værktøj til ressourceoptimering.

Delegate har leveret en løsning, som hjælper Kemp & Lauritzen med at optimere serviceprocessen fra A-Z og på sigt løse flere planlægningsopgaver smartere baseret på Microsoft Dynamics 365 Field Service. 

I den nye løsning har den sagsansvarlige kontrollen fra start, hvor han eller hun kan oprette arbejdsordrer eller få systemet til automatisk at oprette dem via serviceaftaler, hvorfra man kan styre hyppigheden af service. Fleksibilitet for planlægning eller selvstyring for teknikerne har især været vigtigt i designet af løsningen. 

For os har Delegate været mere end bare en leverandør. Delegate har taget ansvar og været sparringspartner i at forstå og kortlægge Kemp & Lauritzens processer og sikret os støtte og fremdrift i projektet med deres fleksible tilgang. ” 

– Steen Nielsen, CIO/IT-Chef hos Kemp & Lauritzen 

At navigere i et landskab præget af mange fagområder, kundeforpligtelser i forskellige skala, med den bedste løsning for øje, kræver overblik. 

Kemp & Lauritzens tidligere setup involverede håndholdte scannere med mange manuelle og analoge processer. Med den nye Field Service løsning, og dertil Resco app på Microsoft Surface Go devices, får teknikerne en optimeret arbejdsgang med minimeret antal steps. 

Med Resco app får Kemp & Lauritzen en fleksibilitet i hverdagen og et fremtidssikret digitalt setup, der bygger videre på Microsofts ideologi om no-code-low-code platforme. Denne tekniske løsning er bærekraftig på grund af: 

  • Fleksibilitet i UI og logikker 
  • Stærkere offline og visuel styring – så teknikeren i marken kan agere uagtet omstændigheder 
  • Fokus på rapportering og kvalitetssikring 

 

Med Resco app har Kemp & Lauritzens teknikere adgang til flere informationer på ét sted, og derfor er deres arbejdsdag effektiviseret. Mere konkret kan teknikerne på stedet for servicens udførelse tilgå og udføre sine arbejdsordrer via Resco app, herunder se og tilføje informationer om kundens anlæg, registrere produkter benyttet til opgaven, registrere timer og tilføje og udfylde de lovmæssige skemaer, der findes i forbindelse med installationer, og på den måde understøttes virksomhedens overholdelse af gældende lovgivning. 

Med Kemp & Lauritzens Field Service løsning har Delegate også udviklet en beskedtjeneste på cloud computingplatformen Microsoft Azure, der sikrer integrationen mellem bl.a. Field Service, Navision og Azure Active Directory. Hermed centraliseres og styres bl.a. brugeroprettelse, rollestyring og faktureringsgrundlag. På sigt integreres også en Power BI-løsning, der sikrer tydelige, interaktive og handlingsorienterede rapporteringer på tværs af systemlandskabet. 

Med Delegates hjælp har Kemp & Lauritzen nu en optimeret serviceproces og en ressourceoptimering fra A-Z og kan på sigt løse flere planlægningsopgaver smartere i samspillet mellem sagsansvarlige og teknikere bygget på Microsoft Dynamics 365 Field Service: 

Samarbejdet med Delegate har hjulpet os i mål med at afklare den rette IT-strategi for os. På baggrund af samarbejdet om at kortlægge grundlæggende processer i vores produkt og organisation, fik vi en optimeret serviceproces og minimeret vores manuelle processer, på en standard Field Service løsning med standard Microsoft tilpasninger. ” 

– Steen Nielsen, CIO/IT-Chef hos Kemp & Lauritzen 

”For os har Delegate været mere end bare en leverandør. Delegate har taget ansvar og været sparringspartner i at forstå og kortlægge Kemp & Lauritzens processer og sikret os støtte og fremdrift i projektet med deres fleksible tilgang. ”

– Steen Nielsen, CIO/IT-Chef hos Kemp & Lauritzen

Vil du kontaktes?
Udfyld formularen

Vi vil hellere end gerne hjælpe jeres organisation. Udfyld formularen, så tager vi kontakt til dig hurtigst muligt.

Morten Fritsch, Director

mfr@delegate.dk
+45 53 53 69 59

Seneste cases

Start dit næste projekt med os

da_DKDanish